MojElektromobil

Po úspechoch materskej automobilky Hyundai je na rade KIA.  Plánuje uviesť 14 modelov do roku 2027, a to vrátane dvoch Pickupov. Do roku 2030 sa chce stať jednotkou v oblasti poskytovateľov účelových vozidiel. Bližšie informácie prináša electrec.

Kia EV6 TEST
KIA nie je na poli elektromobily žiadnym nováčikom Foto : Radovan Hlôška

Spoločnosť KIA Corporation sa nechala inšpirovať svojou materskou spoločnosťou Hyundai Motor Group. Usporiadala vlastné virtuálne podujatie „Deň investorov“, kde načrtla svoje plány ďalšej udržateľnosti až do roka 2030. V predstavenej stratégií nechýbalo ani 14 nových elektromobilov, ktoré by sa v zostave značky KIA mali objaviť do roka 2027. Okrem toho by mala KIA od roku 2025 poskytovať svoje vlastné špecifické vozidlá pre rôzne segmenty.

KIA má čo poskytnúť

KIA Corporation je druhým najväčším výrobcom automobilov v Južnej Kórei. Zaraďuje sa hneď za Hyundai Motor Group, ktorá vlastní menšinový podieľ automobilky KIA.

Hyundai Motor Group usporiadal virtuálne podujatie 2022 Investor Day, na ktorom boli načrtnuté plány automobilky. Nechýbali ani náznaky ďalších investícií do elektrifikácie, pričom boli oznámené aj novinky. Išlo o 17 nových elektromobilov, ktoré budú prostredníctvom značiek Hyundai a Genesis do roku 2030. Na tomto podujatí však nepadla žiadna zmienka o značke KIA, čo bolo rozhodne prekvapením. Tieto dve spoločnosti totiž väčšinou fungujú kolektívne, čo platí aj pre stratégiu elektrifikácie.

Po konaní virtuálneho podujatia Investor Day však už vieme, že KIA má v tomto smere svoju vlastnú stratégiu. Na pláne je zvýšenie podielu predaja, nové elektromobily, ale aj vstup do segmentu dodávkových vozidiel.

V pláne je rozšíriť ponuku elektromobilov na 14 modelov do roku 2027

Konanie celého virtuálneho podujatia sa zhrnulo do tlačovej správy, ktorá bola spoločnosťou KIA poskytnutá verejnosti. V tejto správe sa okrem iného načrtla aj stratégia automobilky pre zvyšok tohto desaťročia. Prioritou sa tu stalo poskytovanie trvalo udržateľných riešení mobility.

KIA má rozhodne ambiciózne plány. Zdroj: electrec

Do tohto oznámenia sa KIA etablovala ako globálna značka elektrických vozidiel, medzi ktoré zaraďujeme napríklad Niro EV alebo nový EV6. To všetko bolo sprevádzané zaznamenaním najvyššieho hrubého príjmu a prevádzkového zisku práve v roku 2021.

Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti KIA Ho Sung Sung vysvetlil, že automobilka dúfa v pokračovanie tejto elektrifikovanej vlny až do roku 2030. Medzi kľúčové oznámenia, ktoré zazneli, by sme mohli zaradiť nasledovné:

  • Vytvorenie zostavy 14 modelov do roku 2027.
  • Zrýchliť tempo prechodu na elektromobily s cieľom predať 1,2 milióna elektromobilov už v roku 2023.
  • „AutoMode“ nová technológia autonómneho riadenia KIA, ktorá sa na trh uvedie v roku 2023. Debutovať bude v pripravovanom modeli KIA EV9.
  • Do roku 2025 sa plánuje rozšíriť funkcie prepojeného auta na všetky modely KIA.
  • Cieľ stať sa celosvetovou jednotkou v predaji elektromobilov do roku 2030.

Každý rok príde nový elektromobil KIA dohromady s uvedie 14 modelov do roku 2027

KIA okrem iného plánuje počnúc rokom 2023 uvádzať na trh aspoň dva modely elektromobilov ročne. Kompletná zostava 14 vozidiel by sa mala stihnúť predstaviť do roku 2027. V minulosti KIA plánovala do roku 2026 priniesť celkovo 11 elektromobilov. Tentoraz však pribudli dva elektrické pickupy. Jeden bude vyhradený strategický model pre rozvíjajúce sa trhy, pričom ten druhý bude elektromobil základnej úrovne.

KIA sa svoje schopnosti v oblasti elektromobilov snaží zdokonaľovať okrem iného aj prostredníctvom svojho nového vlajkového modelu EV9. Jeho príchod je naplánovaný na rok 2023. Pôjde o veľké SUV, ktoré by malo z 0 na 100 km/h zrýchliť do piatich sekúnd. Jeho dojazd by pritom mal byť na hranici 540 kilometrov na jedno nabitie. Dojazd 100 kilometrov by sa mal docieliť už pri šesťminútovom nabíjaní.

KIA zároveň predpokladá, že tieto nové modely elektromobilov by mali vo významnej miere prispieť k celkovému predaju. Do roku 2026 by mal ročný predaj elektromobilov stúpnuť na hranicu 807 000 elektromobilov, čo by malo byť nasledované hodnotou 1,2 milióna v roku 2030. V porovnaní s minuloročnými plánmi KIA predpokladá nárast vo výške 36 percent v oblasti predaja elektromobilov do roku 2030.

V predstavách o budúcnosti značky KIA rozhodne nechýbajú ani vysokovýkonné verzie modelov značky. Prvým by mal byť model EV6 GT, pričom rad GT bude v priebehu nasledovných rokov rozšírený naprieč celou ponukou elektromobilov značky KIA.

Batéria a autonómia

Na podporu tohto množstva elektromobilov sa KIA snaží neustále investovať aj do svojej technológie batérií. Týmto spôsobom má byť podporený rastúci dopyt. KIA aktuálne očakáva, že tento dopyt sa do roku 2030 zvýši z 13 GWh na 119 GWh, a to predovšetkým v dôsledku predaja elektromobilov.

Okrem získavania batérií od indonézskeho spoločného podniku, KIA uviedla, že bude aj naďalej outsourcovať články od svetových výrobcov batérií. Aj napriek outsourcingu časti svojich batérií KIA uvádza, že plánuje zvýšiť hustotu energie batérie až o 50 percent a znížiť tak systémové náklady až o 40 percent.

Technológia autonómneho riadenia v podaní KIA (AutoMode) sa začnú implementovať do všetkých modelov naprieč celou ponukou. Prvou lastovičkou pritom bude model EV9. AutoMode bude podporovať funkciu Hihway Driving Pilot, ktorá umožní jazdu bez akéhokoľvek zásahu zo strany vodiča na diaľničných úsekoch.

prémiové SUV EV9 bude top modelom. ZDroj: electrec

KIA ako globálny líder na poli úžitkových elektromobilov

V súčasnosti rozhodne platí, že KIA ani zďaleka nie je značkou, ktorá nám napadne, ak sa spomenú dodávkové alebo logistické autá. Rovnako však nejde ani o značku elektrických pickupov. To všetko by sa malo v nasledovných rokoch výrazne zmeniť.

Jedným z najzaujímavejších prekvapení, o ktoré sa s nami predstavitelia spoločnosti KIA podelili, je jej horlivé zameranie na úžitkový segment. Cieľom automobilky je stať sa do roku 2030 lídrom tohto segmentu.

V strednodobom až dlhodobom horizonte je v pláne vyvinúť elektrické úžitkové autá na plochej platforme, ktorá umožní modularitu. Prostredníctvom tohto kroku by sa malo v plnej miere vyhovieť zákazníkom.

Prvým výhradne úžitkovým modelom v podaní KIA bude stredne veľký elektromobil, ktorého príchod je naplánovaný na rok 2025. Mal by byť vybavený funkciami aktualizácie OZTA, rovnako ako aj autonómnymi funkciami s cieľom znížiť prevádzkové náklady pre budúcich zákazníkov vozového parku.

Budúcnosť je elektrická

Keďže KIA napreduje v oblasti elektrifikácie, je možné očakávať, že prevádzkové zisky zo všetkých ekologických modelov (hybridy, plugin hybridy, ale aj elektromobily) do roku 2026 dosiahnu celkovo 52 percent. Ak ku tomu skutočne dôjde, v tomto roku by mal byť prekonaný zisk z predaja konvenčných spaľovacích áut.

V priebehu nasledovných piatich rokov by malo byť do vývoja preinvestovaných celkovo 23 miliárd dolárov, čo je podstatne viac ako tomu bolo v minulom pláne. KIA má rozhodne mimoriadne ambiciózne plány nielen v oblasti osobných elektromobilov, ale aj v úžitkovom segmente.

 

6. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+