Potreba nabíjania a zatiaľ stále relatívne slabá infraštruktúra je strašiakmi, ktorí niektorých ľudí stále odrádzajú od prechodu na elektromobily. Spoločnosť StoreDot tvrdí, že so svojim riešením tieto obavy načisto eliminuje. Avizuje, že do roku 2024 prinesie batériové články, ktoré už po piatich minútach nabíjania získajú dostatok energie na 160 kilometrový dojazd elektromobilu. Je to vôbec reálne? Bližšie informácie prináša Electrec
160 km dojazd za 5 minút napájania je takmer tu
StoreDot je izraelský startup, ktorý svoje aktivity zameriava na výrobu batérií pre elektromobily. Predstavitelia spoločnosti aktuálne tvrdia, že už o dva roky sa im podarí dodávať články, ktoré by mali dosiahnuť dojazd 160 kilometrov už po piatich minútach nabíjania. Batériové články budú pripravené na sériovú výrobu už v roku 2024. Spoločnosť zároveň tvrdí, že je schopná ísť ešte ďalej. Do roku 2028 plánuje priniesť batériové články, ktoré spomínaný 160 kilometrový dojazd dosiahnu približne za tri minúty nabíjania.
„100in5, 100in3 a 100in2 míľ za minútu nabíjania sú tri pripravované generácie batériovej technológie od StoreDot. Prvá má byť dostupná už v roku 2024, posledná v roku 2032.
Príde aj niekoľko ďalších inovácií
Tieto nové batériové články, ktoré sa skutočne rýchlo nabijú budú dostupné v puzdre, ako aj vo formáte 4680. Bunky „100in5“ sú už testované v reálnom svete u viacerých výrobcov elektromobilov. StoreDot však zatiaľ neprezradil, o ktorých výrobcov ide. Medzi strategických investorov projektu okrem iných zaraďujeme VinFast, BP, Daimler, Samsung Ventures a TDK.
Začiatkom septembra 2021 pritom spoločnosť oznámila, že vyrobila svoj prvý 4680 valcový článok, ktorý sa podľa všetkého dokáže nabiť len za 10 minút. V novembri následne spoločnosť oznámila, že jej články XFC pre elektromobily prechádzajú na produkciu prostredníctvom veľkokapacitnej výrobnej linky. V decembri toho istého roka následne spoločnosť oznámila úplne novú patentovanú technológiu, ktorá sa zakladá na mechanizme opravy v pozadí, pričom umožňuje batériovým článkom regenerovať sa počas ich prevádzky.