MojElektromobil

Ponuka verzií elektrického štvordverového kupé Porsche Taycan bola už doteraz bohatá. Zákazníci mohli vyberať z troch karosárskych variantov (kupé/limuzína Taycan, kombi Sport Turismo a jeho terénnejší derivát Cross Turismo), pri čom každý z nich bol ešte k dispozícii v rôznych výkonnostných verziách v rozpätí 402 až 1 019 koní. Teraz však výrobca informoval o rozšírení ponuky ďalšími novými verziami.

Základná štvorkolka aj zlatá stredná cesta

Hoci úplný základ a vrchol ponuky zostáva bezo zmeny, zmení sa najmä jej jadro. Vstup do sveta pohonu 4×4, čiže verzia Porsche Taycan 4 bola totiž doteraz dostupná len ako základný model karosárskeho variantu Cross Turismo, ktorý sa nevyrába s pohonom zadnej nápravy. Po novom však základná štvorkolka Porsche Taycan 4 dorazí aj vo vyhotoveniach kupé/sedan a kombi (Sport Turismo).

2025 Porsche Taycan 4
Porsche Taycan 4 pre rok 2025 | Zdroj: Porsche

Z pohľadu klientov však bude možno zaujímavejšia staro-nová verzia Porsche Taycan GTS. Tá už síce bola dostupná pred modernizáciou začiatkom roku 2024, do ponuky sa opäť vracia až teraz. Zastupuje totiž dôležité miesto medzi modelom 4S s výkonom 544 koní a Porsche Taycan Turbo s výkonom 884 koní. Novinka tak vyplní takmer 350-koňovú výkonovú medzeru.

Nové Porsche Taycan GTS pre rok 2025 má pri aktivovanom systéme Launch Control maximálny výkon až 690 koní, čo je o celých 100 koní viac ako jeho predchodca. A s balíkom Sport Chrono môže vodič na 10 sekúnd pridať ďalších 93 koní krátkodobého výkonu navyše.

2025 Porsche Taycan GTS power
Porsche Taycan GTS pre rok 2025 | Zdroj: Porsche

Sedan aj kombi Sport Turismo zrýchlia z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy. GTS dokonca dostane nový elektrický športový zvuk, ktorý je pre tento model jedinečný.

Odlišné už na pohľad

Zmeny prišli aj pre exteriér a interiér, napríklad početné čierne alebo antracitovo sivé detaily. Novinkou modelu Taycan GTS v porovnaní s jeho predchodcom sú predné a zadné nárazníky v športovom dizajne s časťami lakovanými lesklou čiernou farbou. Tá je použitá aj na krytoch vonkajších spätných zrkadiel.

Medzi ďalšie vylepšenia GTS patrí multifunkčný športový volant a adaptívne športové sedadlá, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, taktiež možnosť voľby natáčania zadnej nápravy, či adaptívne vzduchové odpruženie s vektorovaním krútiaceho momentu a funkciou Porsche Active Ride. Tieto prvky sa vyskytujú napríklad aj na vrcholnej verzii Porsche Taycan Turbo GT, ktorú sme na jar mali možnosť otestovať na pretekárskom okruhu neďaleko španielskej Sevilly.

2025 Porsche Taycan GTS: Cena

Cenovka pre slovenský trh zatiaľ nebola zverejnená, no v USA začína nová verzia GTS približne o 50 % vyššie nad úrovňou ceny základného modelu. Môžeme teda očakávať, že aj u nás sa bude základná cena Porsche Taycan GTS pohybovať v rozmedzí 150- až 160-tisíc eur.

porsche taycan 2024 battery
Akumulátor Porsche Taycan prešiel výraznými zmenami

Len pripomenieme, že s faceliftom pre rok 2024 obdržalo Porsche Taycan aj nové akumulátory s vyššou kapacitou, čo spolu s radikálnym znížením jazdných odporov a ďalších zlepšení aerodynamiky priniesol dojazd vyšší o viac než 30 % v závislosti od konkrétnej verzie. Tým sme sa podrobnejšie venovali v teste Porsche Taycan. Práve dojazd je totiž jednou z najväčších predností. Pred časom sme základnú verziu vyskúšali na trase Bratislava-Košice, ktorú sme nielenže absolvovali bez potreby nabíjania, no v baterke nám ešte zostalo 31 % energie.

Mohlo by vás zaujímať:

2024 porsche taycan test
Porsche Taycan s Bratislavským hradom v pozadí

Modernizáciou nedávno prešlo aj sesterské Audi e-tron GT, ktoré v niektorých verziách ponúka rovnakú techniku pohonného ústrojenstva ako spomínaný Taycan. Medzi konkurenciu možno zaradiť napríklad aj elektromobil Tesla Model S Plaid s výkonom 1 020 koní, ktorý sme mali možnosť nedávno otestovať.

Náš tip
Tesla chce zvýšiť predaje Modelu Y v Európe. Novým majiteľom ponúka nabíjanie zadarmo
14. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+