MojElektromobil

Zvyšovanie efektivity elektromobilov je jednou z kľúčových oblastí, ktorým sa dnes venujú výrobcovia elektrifikovaných vozidiel. Nejde pritom len o samotné predlžovanie dojazdu, hoci aj to je dôležitý parameter a niektoré značky aktívne pracujú na prekonaní hranice 1 000 kilometrov na jedno nabitie. Spomenúť si môžeme napríklad koncept Mercedes-Benz Vision EQXX a jeho nedávnu 1 202 kilometrovú trasu z Nemecka do Spojeného kráľovstva. 

Okrem predlžovania dojazdu sa ale pozornosť venuje aj otázke ako zrýchliť nabíjanie batérií. Prejavuje sa to na využívaní čoraz výkonnejších nabíjacích staníc či architektúry s napätím 800 V, ktorú nájdeme v elektrických modeloch Porsche, Kia EV6 alebo Hyundai IONIQ 5. Posun prichádza aj zo strany výrobcov batérií. 

100 míľ za 5 minút

Ako informuje Reuters, najnovšie sa o slovo hlási izraelská spoločnosť StoreDot. Do roku 2024 si za cieľ dáva spustenie produkcie batérií pre elektromobily, pri ktorých bude možné počas 5-minútového nabíjania dodať dostatok energie na zabezpečenie 160 kilometrového dojazdu. 

Na základe dostupných informácií to vyzerá tak, že dosiahnutie spomínaného cieľa je už na spadnutie. StoreDot začal výrobcom elektromobilov a potenciálnym zákazníkom dodávať prvé vzorky nových batérií, aby ich mohli v reálnych podmienkach mohli otestovať pri používaní vo svojich vozidlách. 

Batérie s kódovým označením “100in5” (100 míľ za 5 minút) už totiž majú byť pripravené na masovú výrobu. Vysokú rýchlosť nabíjania majú dosahovať konzistentne a bez výraznejšieho dopadu na celkovú životnosť.

Polestar aj Mercedes-Benz

StoreDot nezverejnil zoznam spoločností, ktorým boli revolučné batérie poskytnuté. Medzi jej strategických investorov ale patria známe mená automobilového priemyslu ako Polestar či Mercedes-Benz. Rovnako tak ide o producentov batérií ako Samsung a TDK.

Práca na batériách pre StoreDot ani zďaleka nekončí. Spoločnosť avizuje, že do roku 2028 chce dobu nabíjania pre dosiahnutie 160 kilometrového dojazdu skrátiť na 3 minúty a do konca roka 2030 následne na 2 minúty.

Náš tip
Aká je degradácia batérie na Tesla Model X po 320 000 kilometroch?
12. septembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+