Rok 2021 sa pomaly blíži ku koncu. Vo svete elektromobility nám priniesol poriadnu dávku noviniek a prekvapení. Preto sme si pre najbližšie dni pripravili špeciál “6 otázok o elektromobile”, v rámci ktorého sme oslovili známe automobilky.
V odpovediach nám približujú svoju ponuku pre rok 2021, naznačujú čo pripravujú na rok 2022 a prezrádzajú aké trendy očakávajú na najbližšie roky. Začíname so značkou Peugeot, ktorá nám zaslala odpovede na 5 našich otázok. Za Peugeot odpovede zaslala Ivana Orviská.
Ktoré elektrické modely vaša značka predstavila v roku 2021?
Značka Peugeot má už vo svojom portfóliu celý rad 100 % elektrických modelov od e-208, ktorý sa vyrába na Slovensku v závode Stellantis v Trnave, e-2008, a v roku 2021 sa priradil k týmto modelom kompletný e-LCV rad či už e-Partner, e-Rifter, e-Expert a e-Boxer. Naviac značka disponuje aj plug-in hybridnými modelmi od novinky 308 a 308SW hybrid, a to hneď v 2 verziách, cez 3008Hybrid4, 508Hybrid, 508PSE až po e-Traveller.
Ako hodnotíte uplynulý rok 2021 z pohľadu elektromobility? Ako sa darilo predajom vašich elektromobilov?
Predaj elektromobil na Slovensku sa pomaly rozbieha a rast je vo všeobecnosti pomalší, ako v iných európskych krajinách. Príčinou je predovšetkým slabá podpora zo strany státu . Na druhej strane nám predaje postupne rastu najmä zo strany firemných klientov. Modely e-208 a e-2008, ktoré sa začali predávať už v roku 2019, dosiahli už úroveň 90 000 vyrobených kusov, čo je veľký úspech a potvrdenie významu a dôležitosti elektrifikačnej stratégie značky PEUGEOT.
Čo pripravujete na rok 2022?
V roku 2021 naši inžinieri zo značky PEUGEOT rôznymi úpravami zvýšili dojazd a celkovú autonómiu až o 25 km a o 8% v cykle WLTP a ešte viac v reálnom režime pre modely e-208 a e-2008. Postupne budeme napĺňať svoje ciele v predaji elektrických úžitkových vozidiel, ponuku hybridných vozidiel, naše portfólio doplníme o nový 308 a 308 SW Hybrid, a to hneď v dvoch plug-in verziách. A sériovo sa rozbieha aj výroba EXPERT Hydrogen, čo je nová technológia značky PEUGEOT.
Čo by ste vypichli pri svojich elektromobiloch?
Realizácia stratégie “Power of Choice” je možná vďaka využívaniu platforiem, vhodných pre rôzne druhy pohonu, čo nám umožňuje optimalizovať všetky používané technológie tak, aby pri každom modeli v maximálnej možnej miere vyhovovali potrebám zákazníkov, bez ohľadu na to, či je daný model elektrický, plug-in hybridný alebo má spaľovací motor.
Výnimočne je že, ponuku elektrických áut značky PEUGEOT tvoria osobné aj úžitkové autá. Značka ponúka plne elektrickú verziu pri každom z jej portfólia úžitkových vozidiel, čo profesionálom umožňuje bezproblémový vstup do mestských zelených zón, pričom pri všetkých modeloch môžu využívať úplne rovnaký objem nákladného priestoru, ako pri verziách so spaľovacími motormi.
Aké trendy v oblasti elektromobility očakávate na najbližšie roky?
Elektrifikácia je absolútnym základom našej stratégie “Power of Choice”, ktorá zákazníkom umožňuje, aby si vybrali motor, ktorý najlepšie vyhovuje ich nárokom a potrebám bez ohľadu na to, či je spaľovací alebo elektrický, respektíve elektrifikovaný. Vynikajúce predajné výsledky našich elektrifikovaných modelov ukazujú, že táto stratégia prináša v Európe svoje ovocie. V medzinárodnom meradle a na trhoch, kde elektrifikácia ešte len začína, využijeme naše portfólio elektrifikovaných modelov na to, aby sme sa prezentovali ako inovátorská a prémiová automobilová značka. Na každom trhu, na ktorom sme prítomní, chceme zároveň byť hnacím motorom pokroku.
Linda Jackson, generálna riaditeľka značky PEUGEOT