Technologický gigant Huawei sa už pred nejakým časom spojil so Seres Group a spoločne priniesli na trh vlastný elektromobil. Model Aito M5, ktorý vyšiel už v decembri 2021, sa tešil obľube. Neskôr prišli s modelom Aito 7, ktorý sa spočiatku predával veľmi slušne, no začiatkom 2023 prišla kríza. Huawei tak musel konať a priniesť určité zmeny, informuje CNEVpost.
Od spustenia predaja dňa 12. septembra 2023 do 6. októbra prijali viac ako 50 000 objednávok na vylepšený model Aito M7. Len piateho októbra do spoločnosti prišlo 3 500 objednávok, a o deň neskôr sa toto číslo už vyšplhalo na 7 000 objednávok. Aito sa chce radiť medzi prémiovejšie značky elektromobilov, ktoré spadajú pod Seres Group a Huawei. Najnovšiu verziu Aito M7 predstavili po prvýkrát na evente v Šanghaji, kde všetkým ukázali nové funkcie a vylepšenia.
Jednou z najzaujímavejších zmien je aj zníženie ceny základného modelu o takmer 5 500 dolárov (5 185 €). Ďalej prichádza M7 v päť miestnej verzii, pričom predchodcu ste si mohli vybrať len v šesťmiestnom prevedení. Novinka ponúkne 3 verzie za rôzne cenové ohodnotenie. Na výber máte z modelov v cenách od 32 282 €, potom 36 800 € a najdrahšia začína v prepočte na 40 036 €
Bonus na nákup pre každého zákazníka
Okrem nižších cien však zákazníkov čaká aj špeciálny bonus. Ten je vo výške cca 4 200 € a zákazníci ho môžu použiť na dovybavenie vozidla. Môžu si tak napríklad namiesto klasických zvoliť elektrické dvere alebo lepšiu audio-sústavu. Tento bonus však mohli záujemcovia využiť len do 7. októbra. Po tomto dátume mal celkovo prestať platiť.
Na stránke si však môžeme všimnúť, že tento bonus sa síce okresal o cca 300 €, no do konca októbra si oň môžu zákazníci stále požiadať. Na konci septembra sa počet predaných Aito M7 vyšplhal na 30 000 kusov. V októbri sa toto číslo môže zvýšiť aj dvoj či trojnásobne. Aito dodalo viac ako 10 000 kusov mesačne počas väčšiny druhého polroka 2022. Spoločnosť však zažila slabý rok 2023, so nízkymi dodávkami v počte 5 015 kusov v auguste.
Už 28. septembra miestne médiá citovali predajcu Aito, ktoré sa vyjadrilo, že Seres urgentne najal asi 1 000 pracovníkov a požiadal továreň, aby vyrábala 24 hodín denne, aby mohla vozidlá dodať čo najskôr.