Ak ste našim čitateľom už dlhšiu dobu, určite vám neunikli v článkoch skratky ako V2L, V2G či V2H. Všetky sú to funkcie obojsmerného nabíjania, ktoré dnes ponúka už veľká časť nových elektromobilov, ktoré prichádzajú na náš trh. Nájsť to môžeme pri elektromobiloch Kia, Hyundai, či dokonca aj Dacia a mnoho iných.
Teraz sa pozrieme na štúdiu, ktorá ukazuje, ako veľmi dokážu tieto funkcie pomôcť mestám ukladať nadbytočnú energiu zo siete počas špičky. Obojsmerné nabíjanie elektromobilov mení spôsob distribúcie energie, keďže umožňuje vozidlám slúžiť ako mobilné zdroje energie pre domácnosti a siete. Táto technológia dokáže ušetriť veľkým metropolitným oblastiam 300 až 500 miliónov eur ročne.
Vehicle-to-Grid (V2G) odosiela energiu späť do siete, Vehicle-to-Home (V2H) napája domácnosti pri výpadkoch a Vehicle-to-Load (V2L) poháňa spotrebiče či náradie. Inštalácia domácich V2H systémov stojí v USA v prepočte 2 500 až 4 500 €, pričom niektoré dotácie môžu znížiť celkové náklady na inštaláciu a zabehnutie.