MojElektromobil

Téma pneumatík je pomerne zložitá. Či už pri spaľovacích autách alebo pri elektromobiloch. Na trhu máme doslova stovky rôznych modelov, ktoré sa líšia nielen veľkosťou, ale aj svojimi parametrami. Rovnako je to aj s elektromobilmi. Dnes už každý väčší výrobca ponúka pneumatiky, ktoré sú určené špeciálne pre elektrické vozidlá. Téme sa venoval portál Insideevs.

Je vhodné zvoliť bežný postup pri oprave defektu?

Ako je to so servisovaním takýchto pneumatík a pokiaľ dostanete defekt, stačí úplne bežný postup? Mohlo by sa zdať, že postup zalepenia pneumatiky je rovnaký ako postup pri spaľovacom vozidle, no nemusí tomu tak byť úplne. Hlavným rozdielom modelov, ktoré sú určené pre elektromobily, je, že obsahujú špeciálnu penu.

pneumatika elektromobilu
Zdroj: Insideevs

Ak sa pýtate prečo, odpoveď je veľmi jednoduchá. Elektromobil totiž nevydáva klasický hlučný zvuk spaľovacieho motora, čiže všetky prípadné zvukové vnemy z vonkajšieho priestoru je v kabíne počuť intenzívnejšie. Nastalo teda ticho a najvýraznejším zvukom je práve ten, ktorý prichádza od pneumatík. Pena slúži na to, aby znížila ich hlučnosť.

Nemali by ste prehliadnuť:

Na jednu stranu síce táto pena dokáže efektívne utlmiť hluk, ktorý pochádza z trenia medzi pneumatikou a vozovkou, na druhú stranu môže pri defekte predstavovať problém. Klasický servis pri defekte, kedy sa pneumatika upchá zvonku, tu nemusí byť najšťastnejším riešením. Agresívne vytváranie ešte väčšej diery pomocou nástrojov znamená aj to, že je vysoká pravdepodobnosť poškodenia tejto peny. Následne hrozí ešte väčšie poškodenie pneumatiky a jazda je nebezpečná.

Servis pneumatiky musí prebehnúť zvnútra

Servis preto pneumatiku obsahujúcu zvukotesnú penu musí opraviť zvnútra. Najskôr je potrebné z kolesa odstrániť pneumatiku, technik následne odreže penu, ktorá zakrýva miesto, odkiaľ uniká vzduch. Tým sa dostane k dierke, ktorú je potrebné upchať zvnútra a nakoniec prilepí späť odrezanú penu.

Nie každá pneumatika, ktorá je určená pre elektromobil, takúto penu obsahuje. V tom prípade je možné defekt opraviť klasickým spôsobom bez toho, aby ste sa museli obávať o následné poškodenie pneumatiky.

Tlmiaca pena tak má svoje nesporné výhody z hľadiska nižšej hlučnosti, no na druhú stranu, pneumatika, ktorá ju obsahuje, je náročnejšia a aj drahšia na údržbu.

Náš tip
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov nebolo nikdy rýchlejšie. Takýto výkon sme tu ešte nemali
5. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+