Od augusta platia nové VOP pre úhradu diaľničnej známky, pričom novinkou sa stala 1-dňová známka. Využiť ju môžete iba do polnoci dňa, v ktorom bola zakúpená, nie celých 24 hodín. Motoristi ju napriek tomu vo veľkom využívajú. NDS vo svoje správe píše: “Evidujeme vysoký záujem o jednodňovú známku. Od začiatku predaja bolo zakúpených už viac ako 200-tisíc známok tohto typu.“
Súčasťou nových Všeobecných podmienok je aj úprava možnosti vrátenia úhrady alebo oprava chybne zadaného evidenčného čísla vozidla. Zmeny vybavíte aj elektronicky, cez oficiálny portál eznamka.sk, prípadne mobilnú aplikáciu eZnamka.
Ak zadáte chybné EČV, dá sa to napraviť
Doteraz platilo, že ak ste sa pri zadávaní svojej ŠPZ pomýlili, mohli ste o opravu požiadať do konca kalendárneho dňa, kedy bola známka zakúpená alebo kým nezačala platiť. Nové pravidlá umožňujú požiadať o opravu EČV až do konca platnosti diaľničnej známky. Má to však háčik, a to dosť významný. Číslo, ktoré ste omylom zadali, totiž nesmie existovať. Ak ste sa zadali zlé číslo, ale niektoré vozidlo ho už využíva, peniaze za zaplatenú známku vám nikto nevráti. Musíte si kúpiť novú.
Ak máte „šťastie“ a zistíte, že vami zadané EČV neexistuje, môžete požiadať o úpravu. Potrebujete na to potvrdenie o neexistencii evidenčného čísla vozidla, ktoré napr. na Slovensku vydáva Dopravný inšpektorát, potvrdenie o úhrade diaľničnej známky a osvedčenie o evidencii vozidla. Pokiaľ sa žiadosti vyhovie a vy si medzitým kúpite novú diaľničnú známku a došlo aspoň k čiastočnému prekrytiu doby platnosti, môžete požiadať o vrátenie úhrady za duplicitu.
Ako postupovať pri oprave
NDS na svojom webe píše: Ak zákazník zistí nesprávne poskytnutý údaj na uhradenej diaľničnej známke neskôr (dlhší čas po odchode od pokladne, alebo po opustení Obchodného miesta), tak:
- opravu údaju na diaľničnej známke môže zrealizovať sám zákazník v rámci kalendárneho dňa, keď bola diaľničná známka uhradená kedykoľvek na internetovom portáli eznamka.sk v Zákazníckej zóne v časti „Oprava alebo zmena údajov diaľničnej známky -> Oprava údajov diaľničnej známky“
- opravu údaju na diaľničnej známke môže zrealizovať sám zákazník v rámci kalendárneho dňa, keď bola diaľničná známka uhradená kedykoľvek v mobilnej aplikácii eznamka (po pridaní danej diaľničnej známky do aplikácie)
- o opravu údaju na diaľničnej známke môže zákazník aj požiadať prostredníctvom žiadosti na internetovom portáli eznamka.sk v Zákazníckej zóne v časti „Žiadosti, podnety a reklamácie“, kde zvolí typ „Žiadosť“ a predmet „Žiadosť o opravu údajov v evidencii úhrad eDZ“
- o opravu údaju na diaľničnej známke môže zákazník požiadať takisto telefonicky na Zákazníckej linke (+421 2 32 777 777).
Pri 1-dňovej známke sa však oprava dá vykonať len dovtedy, kým ešte nenadobudla platnosť alebo do 15 minút od kúpy, a to prostredníctvom obsluhy Obchodného miesta, na ktorom bola diaľničná známka uhradená.
Diaľničná známka môže platiť, aj keď sa mení vozidlo
Po zakúpení nového vozidla, ktorému ste ponechali pôvodné EČV z predchádzajúceho auta, na ktoré už máte zakúpenú diaľničnú známku, naďalej vám známka platí. Diaľničná známka sa totiž spája s evidenčným číslom vozidla, na ktoré je zakúpená. Inak je tomu v prípade, keď meníte nielen vozidlo, ale aj tabuľku s EČV, vtedy si už musíte novú diaľničnú známku zakúpiť.
Mohlo by vás zaujímať:
- Test Tesla Model 3 Performance: Naspäť na vrchol
- Najväčší výrobca elektrifikovaných vozidiel na svete pochádza z Číny, Tesla na druhom mieste
- Nearcharger.sk: Poznáme víťazov letnej súťaže o nabíjania Flat Safe od ZSE Drive
NDS na svojom webe ešte upozorňuje, že fyzické osoby, ktoré disponujú parkovacím preukazom ŤZP, majú možnosť využiť oslobodenie vozidla od úhrady diaľničnej známky. Na jeden parkovací preukaz je možné oslobodiť iba jedno vozidlo.
[appbox googleplay make screenshots id=com.eznamka]
Na kúpu diaľničnej známky odporúčame využiť oficiálnu webovú stránku NDS eznamka.sk, prostredníctvom obchodných miest, ako sú čerpacie stanice, alebo mobilnú aplikáciu eZnamka, ktorú si stiahnete z Google Play.