Na Slovensku máme podľa dát Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) z 31. marcu 2025 k dispozícii 2 521 verejných nabíjacích bodov (konektorov) rozmiestnených celkovo na 1000 lokalitách s celkovým inštalovaným výkonom 139 MW.
Pre pripomenutie, k 30. decembru 2024 išlo o 2 424 verejných nabíjacích bodov rozmiestnených na 967 lokalitách s celkovým inštalovaným výkonom cez 125 000 kW. To znamená, že za ostatné tri mesiace sme si polepšili o 97 nabíjacích bodov a pokrytých bolo 23 nových lokalít.
SEVA už v minulosti spomínala, že počet nabíjacích staníc rastie rýchlejšie než samotná adopcia elektrických vozidiel. Za prvé tri mesiace roka 2025 (1.1.-31.3.2025) sa na Slovensku zaregistrovalo viac než 1 000 nových vozidiel do 3,5 tony s čisto elektrickým pohonom. Počet osobných batériových elektromobilov sa aktuálne pohybuje okolo hranice 16 500 kusov.
Stále preto platí, že na jeden nabíjací bod pripadá približne 6 elektromobilov, zatiaľ čo v takom Nórsku, ktoré je európskym lídrom v oblasti elektromobility, je to aktuálne až 30 vozidiel. Nabíjacia infraštruktúra na Slovensku preto nie je „úzkym hrdlom“ pre rozvoj elektromobility a reálne dosahuje nízku mieru využitia.
- Počet nabíjacích bodov: 2 521
- Počet nabíjacích lokalít: 1000
- AC nabíjacie body do 22 kW – 1 511 ks
- DC nabíjacie body s výkonom 50 kW – 547 ks
- DC nabíjacie body s výkonom nad 150 kW – 417 ks
- Ultrarýchle nabíjacie body s výkonom nad 350 kW – 46 ks

Staronové dotácie na verejné nabíjacie stanice
Za zmienku stojí, že Slovensko po predošlom neúspechu nanovo vyhlásilo dve výzvy z Plánu obnovy a odolnosti SR na podporu budovania verejne prístupnej nabíjacej infraštruktúry pre elektrické vozidlá. Prvá je určená pre subjekty územnej správy, druhá pre právnické a fyzické osoby (podnikateľov).
Výzvy boli pôvodné vyhlásené ešte v roku 2023, avšak pre závažné administratívne pochybenie nemohli byť realizované a k 11. aprílu 2025 došlo k ich zrušeniu. V rovnaký deň boli vyhlásené nanovo. Novinkou sú o niečo vyššie maximálne oprávnené náklady na nabíjačky. Oprávnení žiadatelia môžu financovať nielen samotnú výstavbu staníc, ale aj súvisiace stavebné práce, elektroinštalácie a systémy na správu nabíjania.
Termín realizácie zostáva rovnaký ako pri pôvodne plánovaných výzvach, no časový rámec na realizáciu sa zásadne skrátil. Alokácia pre obe výzvy presahuje 30 miliónov eur, pričom výstavba musí byť ukončená v pôvodnom termíne – teda najneskôr do polovice roka 2026.