MojElektromobil

Taliansky výrobca automobilov by mal v blízkej budúcnosti do ponuky vrátiť mestský model MiTo. Alfa Romeo, a spolu s ňou aj všetky jej pridružené značky, prešli pod koncern Stellantis. Teraz sú tak pod jednou strechou so skupinou vozidiel PSA, kde okrem iných patrí napríklad aj Peugeot.

Toto spojenie teda doslova ponúka príchod prvej elektrickej “Alfy”, keďže značky pod PSA majú k elektromobilite v posledných rokoch blízko. Ponúkajú množstvo modelov ako napríklad Peugeot e-208/e-2008, Opel Corsa-e/Mokka-e, Citroën ë-C4 či DS 3 E-TENSE.

Bolo by teda škoda nevyužiť dobre fungujúcu a overenú platformu a vrátiť na cesty ďalší model legendárnej talianskej automobilky. Výrobca pridá zadné dvere, aby zvýšil využiteľnosť tohto, po novom výlučne elektrického, modelu.  Zdieľanie platforiem bude medzi značkami, ktoré teraz zastrešuje Stellantis čoraz viac bežné.

Viac Francúz ako Talian

Náhrada za trojdverové mestské MiTo, ktorého výroba sa ukončila v roku 2019,  bude postavená na platforme e-CMP (teraz známej ako  STLA Small). To znamená, že pripravované malé EV bude príbuzné napríklad s Peugeotom e-208. Šanca, že by elektrické MiTo mohlo byť postavené na platforme vyvinutej Fiatom, ktorá sa využíva iba v 500e, je malá. Nevieme totiž do akej miery je univerzálna, kým platforma od PSA sa používa v množstve modelov.

Zdroj: Alfa Romeo

Podľa šéfa Alfy Romeo vo Veľkej Británii Damiena Dallyho, je elektromobilita zaujímavá oblasť trhu, ktorá má veľký potenciál a poskytuje im oveľa širšiu ponuku. „MiTo bolo trojdverové auto, no ak by malo päť dverí, trh by bol oveľa väčší. Bolo by navyše ďalším krokom na ceste k elektrifikácii.”

Overená technika

Neočakáva sa, že Alfa Romeo MiTo EV bude mať väčší výkon alebo dojazd ako e-208, ktorý má 134 koní a 50 kWh batériu a na jedno nabitie prejde niečo okolo 340 km. Doteraz mali všetky elektrické vozidlá založené na tejto platforme presne rovnakú konfiguráciu a žiadne z nich nemá pohon všetkých kolies.

Zdroj: Alfa Romeo

Aj to sa môže v budúcnosti zmeniť, pretože Stellantis vyvíja platformu, ktorá bude použitá aj v pripravovanom crossoveri Jeep, ktorý má prísť v roku 2023. Je malá šanca, že Jeep príde s modelom, ktorý má iba pohon predných kolies. Pre nástupcu Alfy Romeo MiTo by táto platforma mohla teoreticky znamenať potenciálnu športovú verziu. Spoločnosť Stellantis oznámila, že STLA Small bude ponúkať rad kapacity batérií medzi 37 kWh a 82 kWh, čo naznačuje, že sa bude používať ešte v širšej škále vozidiel.

Alfa Romeo ešte stále na svoje prvé elektrické vozidlo čaká a podľa posledných informácii to vyzerá, že dorazí do 2-3 rokov. Okrem MiTa EV to teoreticky môže byť aj plne elektrická verzia nového Tonale, ktoré je zatiaľ dostupné len ako plug-in hybrid.

Zdroj: Alfa Romeo
Náš tip
Bentley chystá elektromobil ako nástupcu ikonickej limuzíny Mulsanne
20. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+