O slovo sa hlási známe meno. Megawattové nabíjacie stanice dorazia už začiatkom roka 2025

Alpitronic

Príprava nového nabíjacieho štandardu Megawatt charging system (MCS) je v plnom prúde. Výrobcovia a prevádzkovatelia nabíjacích staníc reagujú na potreby segmentu batériových elektrických vozidiel z oblasti nákladnej dopravy a verejnej prepravy.

Prakticky ide o riešenie nabíjania pre elektrické kamióny a autobusy, ktoré sú vybavené batériami s vysokými kapacitami. To znamená, že na zabezpečenie rýchleho nabíjania je potrebné poskytovať vysoký nabíjací výkon. A tu do hry vstupuje spomínaný Megawatt charging system, ktorý má v prvej fáze na trh priniesť nabíjacie stanice s výkonom 1 MW.

Do testovania sa už pustili viaceré známe mená. Príkladom je ABB E-mobility a MAN Truck & Bus, Scania alebo značka Mercedes-Benz Trucks. Zatiaľ čo nákladné vozidlo MAN eTruck dosiahlo počas skúšok nabíjací výkon okolo 700 kW, v prípade prototypu ťahača Mercedes-Benz eActros 600 malo počas interného testovania dôjsť k využitiu plného potenciálu 1 MW nabíjania.

Pripomeňme si, že nový megawattový nabíjací štandard MCS je technicky dimenzovaný na výkon 3,75 MW pri 3 000 ampéroch (A). Po dokončení štandardu MCS už bude možné dosiahnuť nabíjacie kapacity nad jeden megawatt, čo bude mať za následok výrazné skrátenie času nabíjania. Na porovnanie, dnešné nabíjacie stanice s normou CCS (Combined Charging System) môžu byť použité pre osobné a úžitkové vozidlá, keďže ponúkajú maximálny nabíjací výkon 400 kW pri 500 A.

Nemali by ste prehliadnuť:

Výroba už v roku 2025

Ako informuje portál Electrive, najnovšie sa o slovo hlási ďalšie známe meno. Spoločnosť Alpitronic ako známy výrobca nabíjacích staníc ohlásil, že svoje nabíjacie riešenia so štandardom MCS a nabíjacím výkonom až 1 MW bude prezentovať počas februára 2025. Nabíjacie stanice pritom boli ohlásené ešte v máji 2024 a už dlhšiu dobu prechádzajú testovaním s využitím elektrických nákladných vozidiel skupiny E.ON.

Súvisiacie články

Alpitronic aktuálne potvrdzuje, že systém bude schopný dosahovať nabíjací výkon 1 MW pri 1 500 ampéroch. Spomína, že účinnosť nabíjacieho systému je až 97 % a vyzdvihuje aj vysokú spoľahlivosť, ktorá sa mala potvrdiť už pri viac ako 80 miliónoch realizovaných nabití.

S výrobou megawattových nabíjacích staníc so štandardom MCS chce začať počas druhého štvrťroka 2025. Súčasne ale hovorí o tom, že svoje riešenia navrhuje s ohľadom na budúcu škálovateľnosť potrebnú pre rozvíjajúce sa odvetvie. To v preklade znamená asi toľko, že 1 MW je len vstupnou bránou a postupom času bude uvádzať aj nabíjacie stanice s vyšším výkonom.

eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave

Téme elektromobility v nákladnej doprave a preprave pasažierov sa budeme podrobne venovať počas odbornej konferencie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van už 16.októbra 2024. Budete si tam môcť vyskúšať elektrický Mercedes-Benz Sprinter, rovnako ako aj Renault Master Van E-Tech. Venovať sa budeme aj problematike nabíjania úžitkových a nákladných elektromobilov.

Počas programu konferencie sa bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu elektromobility v nákladnej doprave a preprave osôb. Zistíte, ako je na tom elektrická nákladná doprava dnes a kam sa posunie už v najbližších rokoch. Všetky kľúčové informácie o konferencii nájdete priamo na oficiálnom webe.

Náš tip
Hurikán Milton zosilnel na 5. stupeň: Floridu zasiahla palivová kríza, elektromobily zostávajú v kľude
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.