Nissan v novembri 2021 ohlásil svoju novú stratégiu Ambition 2030 s dôrazom na podporu postupného prechodu na bezemisnú dopravu. Pôvodný plán pozostával z prípravy 23 elektrifikovaných modelov, vrátane 15 batériových elektromobilov, do konca tejto dekády. To malo, okrem iného, znamenať, že polovica všetkých modelov značky Nissan by bola dostupná v elektrickej podobe – ako hybrid alebo batériový elektromobil.
Za týmto strategickým rozhodnutím si značka rozhodne stojí. Dokonca sa rozhodla ešte pritvrdiť. Ako upozornil portál Electrek, pôvodný plán v ostatnej dobe prešiel revíziou, ktorá má lepšie reflektovať na aktuálny trhový vývoj a požiadavky zo strany zákazníkov. Výsledok je taký, že Nissan svoju elektrifikačnú stratégiu urýchľuje a rozširuje.
Pôvodný zámer na uvedenie 23 elektrifikovaných modelov bol navýšený na 27 modelov, kam má spadať 19 nových batériových elektromobilov. Rok 2030 ale zostáva v platnosti. To vlastne znamená, že japonský automobilový výrobca chce v rovnakom čase na trh dostať väčší počet elektrických modelov.
V pozadí tohto rozhodnutia má stáť interná analýza, z ktorej vyplynulo, že predaje elektrických áut na kľúčových trhoch (Európa, Japonsko) budú do roku 2026 rásť rýchlejšie, než sa pôvodne očakávalo. Prekvapením je Čína, kde vraj dôjde k poklesu, proti čomu chce Nissan bojovať uvedením elektrifikovaných áut špeciálne vytvorených pre tento trh.