MojElektromobil

Start-up Ample pochádza z USA a je jedným z projektov, ktoré sa sústredia, podobne ako čínske NIO či Xpeng, na vývoj systému výmeny akumulátorových batérií. Ako informovala spoločnosť, pre svoj projekt sa jej v najnovšom kole podarilo získať financie vo výške 160 miliónov dolárov. V sérii C pre akvizíciu financií získala zatiaľ celkovo 230 miliónov dolárov. Medzi investormi sa nachádzajú aj veľké spoločnosti ako ENEOS, Shell Ventures, či singapurský prevádzkovateľ verejnej dopravy. Vďaka tomu by mal projekt rozšíriť testovanie svojej technológie aj do miest ako New York, Madrid či Singapur.

Zakladatelia Ample – Hassounah a de Souza – hovoria, že to dokážu na akomkoľvek aute počas desiatich minút a samotná výmena bude rovnako lacná ako benzín

K získaniu investícií rozhodne prispeli aj predchádzajúce správy o tom, že Ample spolupracuje s Uberom, či spoločnosťou ENEOS, ktorá by mohla pomôcť pri rozšírení tejto technológie v Japonsku. O technológiu sa tiež zaujíma aj spoločnosť Sally, ktorá v New Yorku prevádzkuje prvú flotilu elektrických taxíkov.

Ako je už z vyššie uvedeného jasné, Ample sa nesústreďuje na akumulátorové batérie pre konkrétnu značku, ale chce ponúknuť produkty a technológiu, ktorú by mohli využiť akíkoľvek výrobcovia elektrických vozidiel. Spoločnosť tiež tvrdí, že svoju technológiu už konzultovali s desiatkou výrobcov vozidiel, pričom na jej zabudovanie do ich vozidiel nie sú potrebné žiadne väčšie úpravy.

A v čom teda spočíva čaro vymeniteľných akumulátorových batérií? V prvom rade je to rýchlosť, akou sa dá predĺžiť dojazd. Zakladatelia Ample – Hassounah a de Souza – hovoria, že to dokážu na akomkoľvek aute počas desiatich minút a samotná výmena bude rovnako lacná ako benzín (tu netreba zabúdať, že sa bavíme o USA – pri amerických cenách benzínu by to pre Európu znamenalo, že by to bolo ešte lacnejšie ako benzín). Výhodou je aj fakt, že sa batérie nemusia „trýzniť“ rýchlonabíjaním a po výmene sa môžu dobíjať rýchlosťou, ktorá zaručí ich vysokú životnosť. Samozrejme, je tu ešte otázka vlastníctva –  zákazník by si akumulátorovú batériu ako takú neplatil, ale len prenajímal, čím by sa znížila nákupná cena vozidla a sprístupnilo by sa tak väčšej časti zákazníkov. Mohlo by to fungovať najmä v tých krajinách, kde priemerný plat väčšiny obyvateľstva sotva stačí na zakúpenie vozidla so spaľovacím motorom – ako je napríklad aj Slovensko…

Zdroj: Ample

30. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+