Najnovší Aston Martin Valhalla bol doteraz známy len ako koncept s označením AM-RB 003. Prešlo 5 rokov od jeho premiéry a konečne sme sa priblížili k jeho produkcii. Tá začne v druhom kvartáli 2025, pričom k dispozícii bude len 999 áut. Tomu samozrejme zodpovedá aj cena, ktorá bude v základe až 850 tisíc libier (približne milión eur).
1079 koní a tri elektromotory
Aston Martin Vahlalla bude superšport so všetkým, čo k tomu patrí. Oficiálna stránka výrobcu uvádza výkon až 1079 konských síl, ktoré zabezpečia zrýchlenie na stovku len za 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 350 km/h. Základom je štvorlitrový V8 twin turbo benzínový motor s výkonom 828 koní, ktorý je doplnený o vôbec prvú osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. K pohonu sa pridávajú aj tri elektromotory. Dva z nich sa nachádzajú vpredu a jeden vzadu. Celkový výkon elektromotorov je 251 koní.
Batéria je síce dobíjateľná, no skromná kapacita 6,1 kWh svedčí o tom, že elektromotory budú využívané len kvôli zrýchleniu. S takto malou batériou pravdepodobne čisto elektrická jazda nebude možná. Elektrický pohon tu pracuje na 400 V napätí a dokáže ponúknuť výkon 150 kW.
Karbón všade, kam sa pozriete
Základná štruktúra auta je z ľahkých uhlíkových vlákien a ponúkne aj predné viacprvkové zavesenie kolies v štýle F1 s adaptívnymi tlmičmi. Ďalej sú tu karbón-keramické brzdy, ktoré budú štandardom. Aktívna aerodynamika s pohyblivými prednými a zadnými krídlami sa prispôsobujú tak, aby vyvážili prítlak a odpor, maximalizovali priľnavosť a zlepšili brzdný výkon.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test BMW M5: Prvýkrát elektrifikovaná, ťažká len na papieri
- Ktoré luxusné elektromobily nás zaujali v roku 2024? Redaktori MôjElektromobil.sk našli svojich favoritov
- V Nórsku kupujú spaľováky už len požičovne áut. Dôvod vás prekvapí
Uhlíkové vlákna boli významne použité aj v interiéri, čo dáva kabíne jedinečný vizuálny charakter. Zároveň znižuje hmotnosť vozidla, čo je pri superšporte veľmi dôležité. Obdĺžnikový volant bol tiež inšpirovaný F1 a obsahuje aj fyzické ovládacie prvky infotainmentu. Po šírke sa tiahne karbónová výstuha, nad ktorou je umiestnená obrazovka infotainmentu.
Posed v jednodielnych sedadlách z uhlíkových vlákien je poriadne nízky a čo sa týka objemu batožinového priestoru, tak ten tu pravdepodobne nebude vôbec. Automobilka k tomuto zatiaľ nezverejnila žiadne informácie.