Zatiaľ čo BMW a Mercedes-Benz sa rozhodli ponúknuť EV alternatívy k svojim luxusným autám i7 a EQS, Audi už chystá novú generáciu A8 len na EV.
Novú generáciu Audi A8, ktorú majú predstaviť už v roku 2024, bude obsahovať vysokovýkonnú hnaciu sústavu EV, ktorú umožňuje nová platforma PPE. Taktiež ponúkne radikálne nový vzhľad, ktorý si výrazne požičiava z konceptu Grandsphere z roku 2021.
Audi A8 e-tron, ako sa očakáva, že sa bude volať, predstavia už na budúci rok. Ak ho porovnáme s nápadným koncepčným vozidlom Grandsphere, bude obsahovať iba mierne zmeny.
Táto dobrá správa pochádza od šéfa dizajnu Audi Marca Lichteho. V rozhovore pre Autocar na margo nedávneho debutu Audi Activesphere koncept povedal:
“Grandsphere je veľmi konkrétny teaser. Nie je ďaleko od toho, čo sa stane s výrobou. Nie je to 1:1, ale je to veľmi blízko.”
Model Grandsphere, ktorý Audi opisuje ako „súkromné prúdové lietadlo na cesty“, sa navrhol predovšetkým na základe svojej kapacity pre autonómne riadenie úrovne 4. Sú to napríklad koncepčné autá Activesphere, Skysphere a Urbansphere.
Audi už skôr uviedlo, že Grandsphere bol zo štyroch konceptov Sphere najbližšie k budúcemu sériovému modelu. A teraz to potvrdili už aj Lichteho slová.
Ako funguje koncept Grandsphere
Ako sa uvádza v článku insideevs.com, koncept Grandsphere, ktorý sa prispôsobil svojej samoriadiacej technológii, bol navrhnutý tak, aby ponúkol prostredie, ktoré nebude vyžadovať žiadny ľudský zásah na riadení. To znamená, že volant a pedále sa pri jazde stiahnu do priečky do plne autonómneho režimu.
Nové Audi A8 bude vlajkovou loďou novej vlny elektrických vozidiel postavených na novej platforme elektromobilov PPE vyvinutej v spolupráci s Porsche. Ako prvý sa uvedie na trh Audi Q6 e-tron, ktorého predstavenie sa očakáva koncom tohto roka. Po ňom už budú nasledovať elektrické verzie Audi A4 a A6.
Vzhľadom na Lichteho komentáre bude budúce Audi A8 pravdepodobne o niečo menšie ako Grandsphere, ktoré je dlhé 5,35 metra. S masívnym rázvorom 3,19 metra je podstatne väčšia ako verzia s dlhým rázvorom súčasnej A8.
Určite bude zaujímavé sledovať, či si sériový model zachová 120 kWh batériu konceptu schopnú 800 voltového nabíjania rýchlosťou až 270 kW s ponukou dojazdu viac ako 750 kilometrov.
V koncepte Grandsphere batéria poháňa dvojmotorové hnacie ústrojenstvo AWD s výkonom 710 koní a krútiacim momentom 960 Nm. A to je dostatočný výkon na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za niečo vyše 4 sekúnd.