MojElektromobil

 Znečistenie emisiami je asi najväčším problémom veľkých miest po celom svete. Audi tak pracuje na riešení, aby ich autá čistili vzduch okolo nich aj počas samotnej jazdy, ale aj pri nabíjaní. Aby sa k tomu  dopracovali, poprosili o pomoc jedného zo svojich dodávateľov, a tou je spoločnosť Mann+Hummel, ktorá je poprednou spoločnosťou v oblasti filtrácie vzduchu. Téme sa venoval InsideEVs.

Už v roku 2020 Audi spustilo pilotný program na otestovanie tejto technológie v reálnom svete, ktorý bude fungovať až do roku 2024. Podľa Fabiana Groha projektového manažéra tohto systému v AUDI, by mohli byť takéto systémy v niektorých automobiloch dokonca povinné. Poznamenáva, že:

,,Tento filter pevných častíc je príkladom našej snahy o inovácie v prospech všetkých a úspešnej spolupráce so špecializovanými dodávateľmi. Už dnes robíme veľa z vlastnej iniciatívy. Predpokladáme, že sa to v budúcnosti stane aj zákonnou požiadavkou“.

Aktívne a pasívne filtrovanie

Vozidlá vybavené takýmto systémom budú filtrovať častice zo vzduchu a to dvoma rôznymi spôsobmi. Pasívne počas jazdy a aktívne pri nabíjaní.  Tieto filtre umiestnené v prednej časti vozidla. Tzn. že vzduch počas jazdy prirodzene prúdi do vstupných otvorov, takže ho nie je potrebné nasávať s inou pomocou.

Pri odstavenom vozidle tento systém filtrácie využíva ventilátor, ktorý privádza vzduch a tlačí ho cez filtre. V takomto prípade bude fungovať ako čistička vzduchu, ktorú môžete mať vo svojej domácnosti. Výrobca tiež poznamenáva, že vozidlo by čistilo vzduch iba pri nabíjaní a nie vždy, keď zastavíte, inak by ventilátor pravdepodobne vybil batériu.

Podľa Audi, tento systém už testoval odolnosť na 50 000 kilometrov a zistilo sa, že žiadnym spôsobom neovplyvňuje fungovanie vozidla. Výrobca verí že tento systém je tak účinný, že dokáže odfiltrovať väčší podiel častíc, ako dokážu ostatné vozidlá vôbec vyprodukovať.

7. novembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+