MojElektromobil

Audi prináša na trh svoj zatiaľ najvýkonnejší elektromobil, a to vynovený športový sedan E-Tron GT 2025. Po vzore Porsche Taycan, s ktorým zdieľa rovnakú platformu, prešiel výraznými zmenami. Vylepšenia zahŕňajú väčší výkon, dlhší dojazd a vylepšený podvozok, čím sa snaží spoločnosť posunúť svoje športové elektromobily na vyššiu úroveň. Informácie priniesol portál InsideEVs.

Základná verzia E-Tron GT S teraz v slovenskom cenníku stojí od 127 370 €, čo predstavuje nárast o približne 20 000 €. Nový model však ponúka až 637 koní, čo je výrazný skok oproti predchádzajúcim 523 koňom. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie, ako predchodca.

Vrcholový model RS E-Tron GT Performance dostal ohromných 912 koní a akceleráciu z nuly na stovku za len 2,4 sekundy, čím sa stal najvýkonnejším a najrýchlejšie akcelerujúcim sériovým vozidlom spoločnosti Audi. Cena začína na 160 410 €, čo je o 20 000 eur viac, ako predchádzajúca verzia RS. Avšak s takmer 300-koňovým nárastom výkonu a množstvom ďalších vylepšení je tento nárast pochopiteľný.

Konkurencia sa zvyšuje

Kapacita batérie sa zvýšila na 105 kWh (97 kWh využiteľných), čo zlepšuje aj dojazd na 482 kilometrov podľa štandardu EPA. Rýchlosť nabíjania tiež stúpla, teraz dosahuje 320 kW, čo umožňuje nabitie z 10 % na 80 % za len 18 minút v ideálnych podmienkach. Audi taktiež zlepšilo riadenie a pridalo nový systém vzduchového odpruženia, ktorý zlepšuje komfort bez straty športového charakteru. Podobne ako Taycan má E-Tron GT odľahčený zadný a prepracovaný predný motor, ktorý zvládne dvojnásobný prúd.

Konkurovať bude najmä spomínanému Porsche Taycan, či Tesla Model S Plaid, no Audi zdôrazňuje, že sa zameriava na kombináciu športového výkonu a každodenného komfortu. Otázkou zostáva, či tieto zmeny prilákajú nových zákazníkov.

Náš tip
Nearcharger.sk: Poznáme výhercu novembrovej súťaže o Volkswagen ID.Buzz na víkend!
4. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+