Nemecká prémiová automobilka Audi pred troma týždňami oficiálne odhalila pripravovaný model Audi E-tron Sportback, ktorý by mal mať dojazd až 480 kilometrov. Ďalšou stránkou, na ktorú sa automobilka zamerala je aerodynamika. U automobilov so spaľovacím motorom hraje veľkú rolu hmotnosť, v prípade elektromobilu to však neplatí. Aj ťažký elektromobil jazdí v meste hospodárne, pretože dokáže veľkú časť energie, ktorú vynaloží na zrýchlenie, pred budúcim červeným semaforom získať späť pomocou rekuperácie. Preto sa vývojári rozhodli sústrediť práve na súčiniteľ odporu vzduch CX.
Audi e-tron
Ten má u modelu Audi E-tron výbornú hodnotu 0,28. Čelná plocha Audi E-tron je relatívne veľká a odpovedá skôr Audi Q7, celkový aerodynamický odpor je však lepší než u menšieho Audi Q3. Zníženie hodnoty súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu o jednu tisícinu predĺži zákazníkovi dojazd v každodennej prevádzke o pol kilometra.
“Elektromobil Audi E-tron by sa mal na európske trhy dostať koncom tohto roka za cenu 80 tisíc EUR.”
Práca inžinierov priniesla zníženie hodnoty súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu o takmer 70 tisícin. V štandardnej prevádzke to znamená predĺženie dojazdu o 35 kilometrov na jedno nabitie akumulátoru. Pokiaľ by inžinieri chceli dosiahnuť uvedeného predĺženého dojazdu znížením hmotnosti, museli by ušetriť viac než pol tony hmotnosti.
Za vylepšením aerodynamiky stojí niekoľko rôznych časti vozidla. Jedným z nich sú aj vonkajšie spätné zrkadla. Tie sú poprvýkrát u vozidla Audi pripevnené k spodnej okennej lište. Kryty zrkadiel majú na pravej a ľavej strane odlišné tvary a s bočnými oknami fungujú ako malé difúzory. V porovnaní s konvenčnými vonkajšími spätnými zrkadlami znižujú súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu o 5 tisícin. Priplatiť si ale môžete za virtuálne zrkadlá, ktoré znižujú súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu o ďalších 5 tisícin. V nich je integrovaná malá kamera. V interiéri následne zobrazujú obraz z kamier OLED displeje umiestnenie v prechode medzi prístrojovou doskou a výplňami dverí.
Zdroj: electrec.co