MojElektromobil

Záujemcovia o kúpu elektrického SUV Audi e-tron v krajinách Európy majú dôvod na radosť. Nemecká automobilka oznámila, že jej inžinieri prišli so sériou optimalizačných úkonov po hardvérovej, ale aj softvérovej stránke.

Technicky modernizovaná verzia e-tronu bude odteraz z výrobných liniek vychádzať s dojazdom predĺženým o cca 25 kilometrov (WLTP). Vylepšené modely si momentálne môžu už objednávať zákazníci v Európe.

Model Audi e-tron vo verzii 55 quattro sa po modernizácii môže pochváliť dojazdom 436 km (WLTP) na jedno nabitie, verzia e-tron 50 quattro zase 336 km (WLTP).

Za zlepšením stojí hlavne redukcia v oblasti “zostatkového brzdného momentu”, teda strát ku ktorým dochádzalo pri krátkodobom kontakte brzdového strmeňa s povrchom brzdového kotúča.

Zároveň sa podarilo zvýšiť celkovú efektívnosť jazdného systému. Pri normálnom jazdnom režime predný elektromotor zostáva v pokoji až do momentu, kedy vodič potrebuje väčší výkon. Audi uvádza, že po úpravách tak dochádza k lepšiemu využívaniu systému asynchrónneho motora.

Okrem toho došlo aj k zvýšeniu využiteľnej kapacity osadených vysokonapäťových batérií – z celkových 95 kWh je po novom využiteľných 86,5 kWh (predtým 83,6 kWh).

Vylepšenia termálneho manažmentu a rekuperácie

Systém termálneho manažmentu batérie efektívnejšie reguluje teplotu vysokonapäťových komponentov. Znížený bol aj objemový prietok chladiaceho okruhu, čo znamená, že pumpa spotrebúva menej energie. Chladiaci systém má naďalej garantovať rýchle nabíjanie batérie pri použití jednosmerného prúdu, dlhú životnosť a stály jazdný výkon aj pri zvýšenej záťaži. 

Vylepšený mal byť aj rekuperačný systém pri takzvanom brzdení motorom. Rozdiely medzi intenzitou troch stupňov, ktoré si vodič nastavuje, majú byť teraz výraznejšie a technika takzvanej “jednopedálovej jazdy” lepšia než predtým.

Spotreba je dôležitá

Spotreba u elektromobilov je dôležitejšia než u áut so spaľovacím motorom. Čím je spotreba elektromobilu nižšia, tým bude nabíjanie lacnejšie, ale zároveň pri rovnakom výkone aj rýchlejšie. Na rovnaký dojazd postačí batéria menšej kapacity, čo znamená nižšie náklady na jej výrobu, ale aj nižšiu hmotnosť vozidla.

Práve e-tron bol kritizovaný za relatívne vysokú spotrebu. Je tak skvelou správou, že inžinieri z Audi pracujú na jej zlepšovaní.

Audi pripomína aj novú výbavu

Do predaja sa dostáva nové športové prevedenie Audi e-tron s názvom “S line”. Vo výbave sa nachádzajú 20-palcové zliatinové kolesá, športové vzduchové odpruženie a aerodynamickejšie konštrukčné prvky spolu s niekoľkými dizajnovými doplnkami. 

Mohlo by vás zaujímať

Náš tip
TEST Audi e-tron: Zvnútra elektromobil, zvonku klasika
Náš tip
Audi e-tron Sportback: Športovo ladený elektromobil
28. novembra 2019
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+