Nemecká automobilka Audi spoločne s čínskym SAIC Motor uviedli v Číne na trh novú značku AUDI, zároveň predstavili aj prvý koncept nového eleketromobilu s označením E. Cieľom novej značky a spolupráce je využiť čínsky dodávateľský reťazec na vytvorenie konkurencieschopných modelov, ktoré sa budú úspešne predávať na najväčšom svetovom trhu. Na tému upozornil portál cnevpost.
Nemecké alebo čínske Audi?
Celkom vtipné je, že európska značka Audi odhalila čínsku značku AUDI. Nejde však o nejakú lacnú čínsku kópiu, ale o skutočnú spoluprácu renomovanej európskej automobilky s Čínou. Značky sa síce volajú rovnako, no tá čínska má namiesto ikonických štyroch kruhov v logu len nápis AUDI.
Uvedenie novej značky signalizuje novú fázu partnerstva nemeckej automobilky so SAIC, ktorý patrí medzi najväčších čínskych výrobcov elektromobilov. Spojenie by malo urýchliť vytváranie produktov, ktoré vyhovujú preferenciám čínskych zákazníkov.
Automobilky tiež spolupracujú nielen na vývoji elektromobilov ale aj na pokročilej digitálnej platforme (Advanced Digital Platform). Prvý produkt (pravdepodobne elektromobil) by sa mal začať predávať už v roku 2025.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nová batéria pre Tesla Roadster zlepší jazdné vlastnosti, je ale poriadne drahá
- V Nevade vyrastie prvá továreň na výrobu lítium-sírových batérií na svete
- Xiaomi už prijíma predobjednávky na elektrický SU7 Ultra s výkonom 1548 koní. Takáto je jeho cena
Koncepčný elektromobil AUDI E concept má byť údajne až z 95 percent rovnaký s tým, ktorý sa bude reálne vyrábať. Jeho oficiálne uvedenie na trh by malo prebehnúť v prvej polovici budúceho roka. Tento koncept vychádza zo spomínanej platformy Advanced Digital Platform, má dĺžku 4870 mm a rázvor veľmi slušných 2950 mm.
Veľká batéria, rýchle nabíjanie a špičkové technológie
Vozidlo je vybavené akumulátorom CATL s kapacitou 100 kWh a nechýba ani moderná 800 V architektúra. Viac informácií o nej získate v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody. Dojazd elektromobilu na jedno nabitie je údajne viac ako 700 kilometrov a len 10 minút nabíjania má postačiť na predĺženie dojazdu o 370 km.
Chýbať samozrejme nesmú ani ďalšie moderné technológie. Inteligentný systém jazdného hardvéru zahŕňa strešný LiDAR, ktorý pomôže pri autonómnom riadení na diaľniciach aj v mestských oblastiach. Hlavným konkurentom tohto elektromobilu má byť čínske NIO ET5 Touring, cena by mala byť v prepočte niekde na úrovni 40 tisíc eur.