Elektromobil Audi Q4 e-tron sa pokúsi odhrýznuť si z rastúceho koláča kompaktných SUV. Na trh príde s heads-up displejom a rozšírenou realitou v budúcom roku.
Audi Q4 e-tron
Audi poodhalilo svoje atraktívne elektrické SUV Q4 e-tron. Je síce zamaskované, no vidíme všetky jeho línie a tiež celý interiér modelu. Elektromobil Audi Q4 e-tron sa nám oficiálne predstaví už o mesiac (apríl 2021) a k zákazníkom dorazia prvé kusy na začiatku roka 2022.
Po väčšom SUV Audi e-tron, športovom kupé e-tron GT ide o tretí plne elektrický model Audi. Je vyvinuté na koncernovej platforme MEB pre elektromobily. Veľkosť uložného priestoru je takmer totožný so spaľovacím modelom Q5 a dostal pokročilý heads-up displej s rozšírenou realitou, ktorá uľahčí navigáciu.
Dizajn zamaskovanej produkčnej verzie sa mierne líši od konceptu. Audi stavilo na konzervatívnejší dizajn. Koncept z roku 2019 vyzeral veľmi futuristicky. S rázvorom 2 761 mm a dĺžkou 4 590 mm je takmer rovnako veľký ako koncernový bratranec Volkswagen ID.4. Ten však implementoval minimalistický dizajn, Audi stavilo tradične na luxus a prémiovejšiu časť trhu.
V interiéri displeje, ale aj fyzické tlačidlá
Audi Q4 e-tron má v interiéri 10,4-palcový informačný displej za volantom. Ide o virtuálny kokpit od Audi, takže tu nenájdete už nič analógové. V strede prístrojovej dosky nájdeme systém infotainmentu na buď 10,6, alebo príplatkovom 11,6-palcovom displeji.
Audi si ponecháva niekoľko fyzických tlačidiel v interiéri, a to pre ovládanie klimatizácie, volič stupňa riadenia, volič jazdných režimov a tiež ovládanie multimédií. Pod stredovou konzolou sa nachádza uložný priestor.
Rozširená realita a ekologické materiály
Automobilka z Inglostadtu predstavila funkcie rozšírenej reality na heads-up (HUD) displeji na čelnom skle. Je podobný najnovšiemu systému MBUX od Mercedes-Benz. Okrem bežných informácií o jazde bude systém zobrazovať pohyblivú šípku, ktorá sa zobrazí pred križovatkou a pomôže vodičovi ostať v správnom pruhu. To by malo byť užitočné hlavne na zložitých kruhových objazdoch a križovatkách s viac ako 4 pruhmi.
V interiéroch mnohých elektromobilov je dnes možné použitie ekologických materiálov. V modeli Q4 e-tron bude k dispozícii mikrovlákno, v ktorom 45% je z recyklovaného textilu a recyklovaných plastových fliaš. Audi tvrdí, že tento materiál vyzerá ako semiš, čo v konečnom dôsledku môže vyzerať ako ekologická verzia brúsenej kože – Alcantary.
Praktickosť vozidla
Pri pojme praktickosť si človek predstaví hlavne úložné priestory. V tomto elektromobile nájdeme celkom 1 490 litrov (po sklopení zadných sedačiek), čo je takmer totožné číslo s Audi Q5. Z vyklopenými zadnými sedadlami tu je 520 litrov priestoru. Okrem toho Audi myslelo aj na úložné priestory pre pasažierov. Nájdeme tu celkom 24,8 litra priestoru v bočných dverách a v priehradke spolujazdca.
Model bude mať dojazd okolo 500 km (WLTP) na jedno nabitie. Podľa zatiaľ zverejnených informácií bude jeho konkurenciu predstavovať už spomínaný Volkswagen ID.4, alebo napríklad aj Volvo XC40 Recharge, Tesla Modelu Y a Ford Mustang Mach-E. Cenu a bližšie parametre zatiaľ nepoznáme.