Nemecká automobilka Audi už tiež pripravuje kompaktný elektromobil, ktorý by mal rozšíriť jej ponuku o cenovo dostupnejší model. Cenovo by sa mal dostať aj pod súčasnú Q4 e-tron. Hoci šéf značky, Gernot Döllner, ešte minulý rok hovoril o trojročnom vývojovom cykle s cieľom uviesť vozidlo na trh v roku 2027, podľa aktuálnych vyjadrení pre Süddeutsche Zeitung sa sériová výroba rozbehne už o rok skôr, informuje Electrek.
Stane sa tak priamo v centrálnom závode v Ingolstadte
Podrobnosti o pripravovanom modeli zatiaľ zostávajú zahalené, no vedenie firmy sľubuje originálny koncept navrhnutý od úplných základov. Döllner avizoval, že pôjde o „jedinečné a atraktívne vozidlo“, ktoré nemá byť len ďalšou variáciou na existujúce platformy koncernu VW. To je obzvlášť dôležité vzhľadom na to, že aktuálna technológia MEB sa prestane po roku 2027 ďalej vyvíjať.
Už dnes má Q4 e-tron problém presvedčiť zákazníkov, že za svoju cenu ponúka viac než niektoré príbuzné modely ID.4, ID.5 alebo Škoda Enyaq. Zatiaľ to tak ale nevyzerá, keďže predaje tomu až tak nenapovedajú. Spoločnosť zároveň ohlásila výrazné úsporné opatrenia. Do roku 2029 plánuje len v Nemecku zrušiť až 7 500 pracovných miest, no súčasne investuje približne osem miliárd eur do svojich domácich závodov, najmä do oblasti elektromobility.

Práve nový kompaktný elektromobil má byť kľúčovou súčasťou tejto transformácie. Döllner priznal, že automobilka čelí poklesu predaja a zaostáva za konkurentmi ako Tesla či BMW. Jednou z ciest, ako získať nových zákazníkov, má byť aj odvážnejšia stratégia na čínskom trhu. Už v apríli má značka predstaviť prvý sériový model vyvinutý v spolupráci s tamojšou spoločnosťou SAIC.
Ten má niesť nové označenie bez tradičného loga štyroch kruhov a stane sa základom novej podznačky pre čínskych zákazníkov. Audi tak dáva najavo, že chce zrýchliť tempo inovácií a súčasne osloviť širšie publikum, než doteraz.