Audi potvrdilo, že spustí výrobu nového elektrického superšportu PB18 e-tron. Mal by prísť na trh ešte pred začiatkom výroby novej Tesla Roadster.
Viacero automobiliek prichádza s novými elektrickými športovými modelmi a vstupujú tak na trh elektromobilov z vrchného konca. Dokážu tak rýchlejšie znížiť náklady na vývoj technológií, aby ich následne implementovali v lacnejších modeloch.
Minulé leto nemecká automobilka odhalila model Audi PB18 e-tron, nový prototyp elektrického superšportu s batériami v pevnom skupenstve, výkonom 570 kW a 800-voltovým nabíjacím systémom.
CEO Audi Bram Schot potvrdil spustenie jeho výroby v malom objeme počas predstavenia e-tronu v Holandsku. Povedal, že vyrobia asi 50 kusov Audi PB18 e-tron.
Bram nepotvrdil žiadne časové termíny, ale hovorí, že model PB18 e-tron by mal nahradiť elektrickú verziu Audi R8, ktorá mala prísť na trh v roku 2020.
Audi PB18 e-tron by mal byť v rovnakom segmente ako nová Tesla Roadster, no v parametroch sa na Roadster nechytá. Nový Tesla Roadster bude vybavené masívnou batériou s kapacitou 200 kWh, zatiaľ čo v PB18 e-tron má byť k dispozícii len 95 kWh. Mal by mať asi dvojnásobok dojazdu PB18.
Pohonná jednotka by mala pozostávať z troch elektromotorov a z tohto hľadiska by mohla Roadsteru konkurovať:
“Motory sú umiestnené medzi otočnými čapmi riadenia, každý priamo poháňa jedno koleso cez poloos. Poskytnú výkon až 150 kW na prednú nápravu a 350 kW na zadnú – Audi PB18 e-tron bude pravé quattro. Maximálny výkon je 500 kW, s posilňovačom môže vodič dočasne zmobilizovať až 570 kW. Kombinovaný krútiaci moment až 830 Nm umožní zrýchlenie z 0-100 km/h za vjemne cez 2 sekundy. “
Audi si zrejme požičalo nabíjaciu technológiu s napätím 800V od Porsche. Umožňuje nabíjací výkon až 350 kW, čo znamená, že PB18 e-tron sa nabije extrémne rýchlo.
Ešte nemáme informácie o cenách, no kvôli malému objemu výroby môžeme očakávať, že tento model bude drahý. Pozrite si promo video tohto elektrického krásavca: