Audi nám minulý rok na autosálone v Ženeve odhalilo ich ďalší pripravovaný elektromobil. V rámci predstavenia nám firma priblížila niekoľko základných parametrov o Audi Q4 e-tron, no viac ako rok po prvom odhalení potvrdzuje prípravy športovejšej Sportback verzie svojho kompaktného SUV. Informuje web Elektrickevozy.cz
Dojazd až 500 kilometrov
Audi Q4 e-tron Sportback je do veľkej miery identickým dvojčaťom klasickej verzie. Ak by ste hľadali rozdieli vo veľkosti karosérie, hľadali by ste márne, nakoľko sú takmer rovnaké. Výraznejšie zmeny však už určite postrehnete na detailoch, ktoré dotvárajú športovejší dizajn a zároveň vylepšujú aerodynamické vlastnosti vozidla. Vďaka tejto zmene klesá aerodynamický odpor Sportback verzie o hodnotu 0,01, čo sa síce nemusí zdať ako veľa, no vo výsledku ide o výrazné plus. Vozidlo je samozrejme postavené na štandardnej koncernovej platforme MEB, ktorú zdieľa napríklad aj očakávaný Volkswagen ID.3.
Kapacita batérie vôbec nie je zlá, má 82 kWh, avšak predsa len ide o pár kWh menej ako má k dispozícii napríklad väčšie Audi e-tron. Vďaka kompaktnejším rozmerom však dokáže ponúknuť aj s menšou batériou pomerne solídny dojazd. Minimálne je teda väčší ako spomínané Audi e-tron, ktoré má normovaný WLTP dojazd na úrovni 436 až 446 kilometrov. Totožná norma však pri Audi Q4 e-tron Sportback udáva v prípade pohonu všetkých kolies dojazd 450 kilometrov a v prípade pohonu zadnej nápravy až 500 kilometrov.
Nižší výkon, lepšie zrýchlenie
Kompaktnejšie rozmery sa podpísali aj na ďalších dôležitých parametroch. Výkon Audi Q4 e-tron Sportback klesol zo 265 kW na 225 kW, no menšia karoséria prináša aj napriek tomuto deficitu zrýchlenie na úrovni 6,3 sekundy na 100 km/h. Rozdelenie výkonu je vo väčšom pomere na zadok, nakoľko zadný elektromotor má maximálny výkon 150 kW s krútiacim momentom 310 Nm a predný elektromotor slabších 75 kW s krútiacim momentom 150 Nm.
Batériu bude možné nabíjať maximálnym výkonom 125 kW, kedy sa dobije na 80% kapacity batérie za 30 minút. Rovnako ako exteriér vyzerá dobre aj interiér. Ten bude už štandardne vybavený dvojicou displejov. Jeden bude v zastúpení digitálneho kokpitu a druhý s veľkosťou 12,3 palca bude slúžiť pre infotainment. Kedy presne sa Audi Q4 e-tron Sportback dostane do predaja nie je známe, no sériová výroba by mala nabehnúť počas budúceho roka. Plné predstavenie oboch verzií majú preto stihnúť ešte do konca tohto roka, kde by sme sa mohli dozvedieť presnejšie parametre spolu s cenou.