Audi postavilo snežný skúter na kolesách. Audi Q6 e-tron offroad concept

Zdroj: Audi

Audi odhalilo nový Q6 e-tron offroad concept, ktorý predstavuje spojenie inovatívnych technológií, odvážneho dizajnu a schopností zdolávať náročné terény. Tento koncept bol predstavený počas svetového pohára v Kitzbüheli.

Dizajn a technológie navrhnuté pre terén

Vozidlo využíva novo vyvinuté portálové nápravy, ktoré umožňujú zvýšenie svetlej výšky až o 160 mm oproti bežným modelom. Naviac, rozšírenie rozchodu kolies o 250 mm zlepšuje stabilitu v teréne a pridáva vozidlu impozantný vzhľad. Podobné, no nie až tak extrémne zmeny stáli v roku 2000 aj za vznikom legendárneho zvýšeného kombi Audi allroad quattro, resp. v neskorších generáciách známemu ako Audi A6 allroad quattro.

Audi Q6 e-tron offroad concept | Zdroj: Audi

Portálové nápravy s výrazne vyššou svetlou výškou dodávajú elektrickému SUV na báze PPE úplne iný vzhľad – pričom dôraz sa tu kládol skôr na funkciu než na dizajn. Audi muselo výrazne rozšíriť podbehy kolies, aby sa do nich napriek rozšírenému rozchodu kolies zmestili terénne pneumatiky s hrotmi. K dispozícii sú aj niektoré úpravy systému osvetlenia, ako napríklad prídavné svetlomety v tvare písmena X a veľký LED pás na strešnom nosiči.

Vďaka portálovým nápravám je možné zvýšiť krútiaci moment na kolesách až o 50 %, čo zvyšuje trakčné schopnosti v náročnom teréne. Aj keď maximálna rýchlosť je obmedzená na 175 km/h, tento limit je na off-road viac než dostatočný.


Nemali by ste prehliadnuť:

Súvisiacie články
Audi Q6 e-tron offroad concept | Zdroj: Audi

Audi však neposkytuje žiadne technické údaje ohľadom pohonu. Keďže sa koncept odkazuje na model Audi Q6 e-tron quattro, predpokladáme, že vychádza práve z tohto modelu. V tomto prípade pohon všetkých kolies s dvoma motormi dodáva výkon 285 kW.

Audi Q6 e-tron offroad concept: Batéria a nabíjanie

V podvozku sériového elektromobilu je inštalovaná batéria s celkovou kapacitou 100 kWh (využiteľná kapacita 94,9 kWh). Nabíjať ju možno špičkovým výkonom 270 kW; nabíjanie z 10 na 80 % SoC zaberie 21 minút. Dojazd podľa WLTP ako pri štandardnej verzii, a teda až 625 kilometrov však v tomto prípade určite nemožno očakávať, keďže vozidlo už na prvý pohľad má po stránke aerodynamického aj valivého odporu podstatne horšie parametre.

Audi Q6 e-tron offroad concept | Zdroj: Audi

Práve tieto dva spomínané parametre sú jedným z dôvodov, prečo sa výrobcovia veľmi nehrnú do elektrických off-roadov. Zopár sa ich však nájde – počas tejto zimy sme napríklad otestovali Audi Q8 e-tron Dakar Edition, alebo Mercedes-Benz G 580 EQ. Oba modely dokazujú, že elektrický pohon má v teréne limity posunuté oveľa ďalej, než spaľovací.

Náš tip
Športové SUV Nissan Ariya Nismo prichádza na slovenský trh. S cenovkou začína hneď zostra


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.