Hybridné SUV Audi Q8 Concept sa predstavilo v novej ostrej verzii “Sport”

Hybridné” SUV Audi Q8 Sport Concept  ponúkne nekompromisný dojazd 1 200 km, elektrický kompresor, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a mini-elektromotor s mikro-batériou. O jeho výrobu sa zrejme postará bratislavský koncernový závod.

Audi Q8 Concept zažilo svoju svetovú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. Na ten ženevský, priviezla ingolstadtská automobilka novú verziu s označením “Sport”. Na prvý pohľad sa novinka odlišuje od svojho “civilnejšieho” súrodenca nápadným oranžovým lakom, ktorý je v kontraste s čiernymi prvkami karosérie. Zmien sa dočkal aj zadný nárazník, ktorému dominuje výrazný difúzor a oválne koncovky výfuku.

Zdroj: slashgear.com
Zdroj: Audi

 

Väčšie “kompetencie” pre benzínový 6-valec / Elektrický systém len na okrasu?

Podstatne výraznejšie zmeny nastali v rámci pohonného ústrojenstva. Trojlitrový benzínový šesťvalec TFSI získal ešte väčšie “kompetencie”, v porovnaní s pôvodnou verziou. Jeho výkon vzrástol o 86 kW na súčasných 331 kW (449 k). Naopak výkon elektromotora klesol zo 100 kW na “estetických” 20 kW. Ten sa má podľa Audi starať najmä o pohyb v zápchach, pri vypnutom benzínovom motore, v rámci systému start-stop. Využitie nájde aj pri parkovaní.

Pôvodné Audi Q8 Concept bolo vybavené 17,9 kWh batériou, ktorá by bola pre 20 kW elektromotor extrémne predimenzovaná. Verzia “Sport” má tak do podlahy kufra integrovanú 0,9 kWh “pseudo” batériu. O jej plnú kapacitu sa bude starať 20 kW štartovací generátor.

Zdroj: Audi

Celkový výkon “hybridnej” pohonnej sústavy je 350 kW (476 k) pri krútiacom momente 700 Nm. Vďaka vyššiemu výkonu vystrelí 2-tonové Audi Q8 Sport Concept na “stovku” za 4,7 sekundy, čo je o 0,7 sekundy lepší čas ako v prípade klasickej verzie. “Maximálka” vzrástla o 25 km/h na 275 km/h.

 

Prevodovka a turbodúchadlo závislé od elektriny

Fungovanie 8-stupňovej samočinnej prevodovky bude mať na starosti elektromotor. Od elektrickej energie bude závislé aj elektrický poháňané turbodúchadlo, ktoré privádza nasávaný vzduch do dvoch výfukových turbodúchadiel.

Zdroj: slashgear.com

 

Súvisiacie články

1 200 km dojazd a displejové orgie

Kombinácia 85 litrovej nádrže a elektromotora, ktorý sa bude starať o pohyb pri nízkych rýchlostiach, zabezpečí Audi Q8 Sport Concept nekompromisný dojazd na úrovni 1 200 km. To je o 200 km viac ako pri pôvodnej verzii konceptu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Autosalón Ženeva 2017: zhrnutie noviniek z oblasti elektrických a hybridných vozidiel
Koncept Audi Q6 e-tron pôjde budúci rok do výroby už pod novým menom

V interiéri sa konajú už pomaly štandardné displejové orgie. Q-osmička má tri. 12,3 palcový displej Audi virtual cockpit future s rozlíšením 1920 na 720 px informuje vodiča nielen o najdôležitejších jazdných údajoch. Akékoľvek bežné tlačidlá by ste na stredovej konzole hľadali márne. Tá obsahuje ďalšie dva displeje s vysokým rozlíšením, pomocou ktorých sa ovládajú všetky nastavenia vozidla a infotainmentu.

Zdroj: alphr.com
Zdroj: Audi

 

Spustenie výroby už budúci rok. V Bratislave?

Výroba sériovej verzie je naplánovaná už na budúci rok, pričom koncom roka by malo byť Audi Q8 dostupné aj pre zákazníkov. Ako o najpravdepodobnejšom mieste výroby sa hovorí o koncernovom závode v Bratislave. Je to logické, keďže práve tu sa vyrábajú ďalšie prémiové SUV od Volkswagen Group, a to Audi Q7 a Porsche Cayenne.


Ďalšie špecifikácie k Audi Q8 Concept nájdete na našom partnerskom portáli v článku Audi Q8 concept – kríženec Modelu X a Q7 príde na trh už budúci rok.

Zdroje: tlačová správa, teslamagazin.sk, titulná fotografia: David Taylor cez Twitter


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.