Audi pred novou sezónou Formuly E ako prvé predstavilo svoje nové vozidlo FE07. Jeho srdce je nový elektromotor MGU05 vyvinuté výhradne v réžii Audi Sport. Jeho kľúčové parametre sú hmotnosť 35 kg a výkon 250 kW.
Nový motor, ktorý prvýkrát vyvinulo Audi vo vlastnej réžii, sa predstaví na testovacom okruhu vo Valencii. Doteraz Audi Sport používalo motor vyvíjaný s partnerom Schaeffler.
Výsledkom práce Audi je jednostupňová pohonná jednotka s konceptom vnútorného rotora a externými magnetmi, vysoko efektívym chladiacim systémom a šiestimi elektrickými fázami. Hmotnosť na úrovni 35 kg sa dosiahla použitím ľahkých materiálov a lepšou integráciou jednotky do vozidla. Vývoj viedol hlavný inžinier pre e-pohon v Audi Sport Stefan Aicher.
Pre súťaž Formula E je kľúčovým faktorom efektívnosť pohonu. Motor MG05 bol v testoch vystavený svojim maximálnym limitom, aby sa dosiahlo čo najvyššie možné napätie. Motor má efektívnosť na úrovni 97% vo všetkých relevantných jazdných podmienkach.
“Keď porovnáte náš elektromotor so spaľovacím motorom s podobným výkonom, naša efektívnosť je dvakrát vyššia a hmotnosť len 35 kg je taktiež omnho nižšia. To jasne dokazuje, akým efektívnym pohonom je elektrický pohon.” hovorí Tristan Summerscale, projektový manažér pre Formulu E v Audi Sport.
Na pretekoch Formula E sme sa v minulej sezóne boli pozrieť osobne. Cestu na berlínsky okruh sme celú absolvovali na Tesle Model S. Prečitajte si a pozrite si zaujímavé zábery z tohto podujatia.