Výrobca batérií QuantumScape pred koncom roka prináša pre výrobcov elektromobilov prvé, 24 vrstvové, lítium-kovové prototypy batérií s pevným elektrolytom. Označované sú ako “vzorka A0” a sú veľmi dôležitým základovým kameňom tejto technológie, informuje Electrek.
QuantumScape sa zaoberá vývojom batérií už od roku 2010. Jej cieľom je vyvinúť škálovateľné polovodičové batérie, ktoré budú nákladovo na približne rovnakej úrovni ako terajšie lítium-iónové, no efektívnejšie. Prvé viditeľné výsledky sa objavili po 10 rokoch výskumu, v roku 2020, kde firma oznámila dosiahnutie veľkého prelomu použitím keramického separátora.
Tieto výsledky sa podarilo dosiahnuť ešte za použitia 10 vrstvových článkov. Ako ďalší prototyp nasledovali 16 vrstvové. Vo februári prišli s informáciou, že sa im prvý krát podarilo jednovrstvový článok nabiť až v 400 po sebe idúcich 15 minútových cykloch rýchleho nabíjania.
V druhom štvrťroku tohto roku spoločnosť prvý krát prišla s 24 vrstvovými článkami, označenými ako Vzorka A. To predstavuje prvý z troch krokov implementácie takejto batérie do hromadnej výroby. Prvé prototypy už boli poskytnuté výrobcom elektrických vozidiel, ktorí ich budú testovať.
Hlavne nezaspať na vavrínoch
Vo vedení QuantumScape sa zhodujú, že aj keď dosiahli dôležitý míľnik, stále majú pred sebou ešte dlhú cestu. Veria, že v blízkej budúcnosti budú práve ich batérie súčasťou elektrických vozidiel, no tiež aj elektroniky vo všeobecnosti.
Som hrdý na náš tím za všetko úsilie a odhodlanie, ktoré boli vynaložené na dosiahnutie tohto míľnika, najmä vzhľadom na výzvy, ktorým sme tento rok čelili. Aj keď nás tento míľnik priblížil k nášmu konečnému cieľu, musíme ešte spraviť veľa, kým sa táto technológia stane komerčným produktom, a teraz obraciame našu pozornosť na túto dôležitú prácu.
Jagdeep Singh, CEO
Od výrobcov elektromobilov, kam patrí aj Volkswagen Group, sa teraz očakáva poskytovanie spätnej väzby. Spoločnými silami tak dokážu odhaliť aj tie najmenšie nedostatky batérií, a spraviť tak z nich konkurencieschopný produkt. V spoločnosti tvrdia, že najviac musia zapracovať na zvýšení kapacity katódy, či zlepšení efektivity obalu batérie.