Tesla je v pokročilom štádiu rokovaní o možnom využívaní batérií bez ich najdrahšieho kovu – kobaltu. Ich výrobcom bude čínska spoločnosť CATL a využitie by mali nájsť v čínskej fabrike Tesly, kde sa produkuje Model 3 a Model Y.
Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá pripomína, že rokovania medzi dvojicou spoločností prebiehajú už viac ako rok a finálna dohoda je tak už na spadnutie.
Cieľom je zníženie nákladov
Bude to prvýkrát v histórii Tesly, čo použije batérie LFP (lítium-železo-fosfát) namiesto technológie s kobaltom. Cieľom je údajne znížiť výrobné náklady na čínskom trhu, kde má Tesla množstvo lacnejších konkurentov. Zníženie nákladov má dosiahnuť prinajmenšom desiatku percent.
Dnes výrobcovia elektromobilov používajú batérie s chémiou NMC (nikel-mangán-kobalt) alebo NCA (nikel-kobalt-hliník). CATL (Contemporary Amperex Technology Co Ltd) pracuje na technológii batérie tzv “cell-to-pack”, vďaka ktorej okrem iného zvýši bezpečnosť a hustotu článkov. Stručne povedané ide o produkčný proces, ktorý v sebe spája výrobu jednotlivých batériových článkov aj ich osadenie do akumulátora.
CATL kvôli dodávke batérií pre Teslu investovala miliardu dolárov do rozšírenia vlastnej výroby. Tesla na druhej strane vďaka neutíchajúcemu dopytu neustále zvyšuje tempo výroby Modelu 3, čo sa nedávno pretavilo do potreby vybudovať novú výrobnú fabriku pri Šanghaji. Autá z tohto závodu začala zákazníkom doručovať v decembri 2019. To, že sa ohliada po nových dodávateľoch batérií preto dáva zmysel.
Predaje vozidiel s alternatívnym pohonom, konkrétne elektrickým, plug-in hybridným a vodíkovým v januári tohto roku klesli na čínskom trhu o 54,4 %. Dôvodom sú skoršie oslavy čínskeho Nového roka, ako aj vypuknutie epidémie koronavírusu.