Batériové články spoločnosti CATL bez kobaltu sú už lacnejšie ako 60 Eur za kWh | BLOG

60 kWh batéria Chveroletu Bolt. Zdroj: LG Chem

Začiatkom marca som napísal článok o inteligentnej stratégii spoločnosti Tesla v Číne. V tomto článku som napísal, že batérie LFP / LFMP bez obsahu kobaltu sa už môžu vyrábať za 80 Eur za kWh a batérie NCM 811 za 100 Eur za kWh.

Niektorí čitatelia si môžu myslieť, že v tomto článku som bol optimistický, ale nebol som. V skutočnosti som bol pri svojich odhadoch veľmi opatrný. Ako je vidieť nižšie, zdroje spoločnosti Reuters teraz potvrdzujú, že odhady nákladov, ktoré som uviedol pred mesiacmi, boli skutočne konzervatívne.

Batérie LFP / LFMP od spoločnosti CATL neobsahujúce kobalt:

  • Cena za kWh (článok): 60 USD (55,27 EUR)
  • Cena za kWh (batéria): 80 USD (73,70 EUR)

Hypotetická 60 kWh batéria:

  • Náklady na bunky: 3 600 USD (3,316 EUR)
  • Náklady na kompletný batériový modul: 4 400 USD (4 422 EUR)

Výhody:

  • Vysoká výkonová hustota
  • Mimoriadne bezpečné
  • Vysoká životnosť cyklu
  • Nízke náklady

Nevýhody:

  • Gravimetrická a objemová hustota energie nie je taká vysoká ako pri chemických zloženiach NCM a NCA.

Hoci hustota energie batérií LFP / LFMP nie je najlepšia, majú vysokú výkonovú hustotu a môžu sa nabíjať z 0 na 80% za menej ako 20 minút. Vďaka vysokej životnosti sú tiež vhodné na implementáciu technológie V2G (vozidlo-elektrická sieť).

Napriek tomu si stále myslím, že je dobré nespoliehať sa na technológiu jednej batérie. Niklové batérie s vysokým obsahom niklu, ako je NCMA a prípadne batérie s vysokým obsahom mangánu, ako je HE-NCM, budú stále dôležité.

Súvisiacie články

Dobre, ak batérie nie sú problém, čo so zvyškom elektromobilu?

Vzhľadom na to, že elektrické vozidlá majú oveľa menej pohyblivých častí ako ich náprotivky so spaľovacím motorom, je ich výrobný proces omnoho jednoduchší a lacnejší. Výrobná linka, ktorá montuje elektrické vozidlá, vyžaduje menej strojov, menej miesta, menej pracovníkov, menej energie a menej času.

Automobilky nedávno používali tento argument proti elektromobilom. Teraz pripúšťajú, že výroba elektrických automobilov je oveľa jednoduchšia, a preto vedie k zvýšenej nezamestnanosti… Týmto spôsobom sa snažia odradiť tvorcov verejnej politiky od presadzovania prísnejších emisných predpisov.

Výrobcovia automobilov by mohli tento technologický prielom využiť na zvýšenie kvality výroby tým, že svojim pracovníkom poskytnú viac času na odpočinok namiesto toho, aby im hrozili nezamestnanosťou … Unavení pracovníci sa častejšie dopúšťajú chýb.

Každopádne som tento blog začal hlavne preto, aby som informoval komunitu elektromobilistov a tvorcov verejnej politiky o tom, čo je možné so súčasnou technológiou a preukázal, že nás výrobcovia automobilov klamú. Náklady na batérie boli vždy ich obľúbenou výhovorkou na oddialenie prechodu na elektrické autá. Tento blog má žiaľ veľmi malé publikum a má menší vplyv.

Ak však veľké médiá, ako je Reuters, sprístupnia tento druh informácií verejnosti, môže to byť problematické pre poviedky automobiliek proti elektromobilom. V dôsledku toho sa informovaní občania a tvorcovia verejnej politiky môžu usilovať o prísnejšie emisné predpisy, ktoré uprednostňujú prechod na elektrické vozidlá.

Autor: Pedro LimaPost

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.