Keďže nepatríme zrovna medzi najbohatšie národy, tradícia kupovania ojazdených vozidiel je u nás pomerne silne zakorenená. Tak prečo by sme nemohli uvažovať aj o kúpe elektromobilu z druhej ruky. Hlavne keď sa tieto vozidlá vyznačujú vo všeobecnosti veľmi nízkym nájazdom kilometrov.
Pýtate sa prečo? Dôvod je prostý. Elektromobily vyžívajú ich majitelia hlavne na jazdu po meste, pričom v rámci bežného dňa toho bežný vodič veľa nenajazdí. Navyše sú elektromobily predovšetkým druhým autom v rodine. Takže sa na nich nejazdí pri každej príležitosti.
Určite sa mnohí taktiež pýtajú, či sa oplatí kupovať jazdené elektromobily, keď sa na tie nové vzťahuje dotácia vo výške 5 000 €. Z nášho rešeršu vyplýva, že áno. Navyše si treba uvedomiť, že dotáciu vám štát vyplatí až na 3 razy. Prvých 2 000 € dostanete po preverení žiadosti, ďalších 1 500 € po roku od registrácie a zvyšok po 2 rokoch.
Najzaujímavejšie ponuky z autobazárov sme rozdelili do 4 kategórií: malé mestské elektromobily, elektromobily nižšej strednej triedy, úžitkové elektromobily a luxusné elektromobily.
Malé mestské elektromobily
Najmenším a zároveň najlacnejším (5 800 €) elektromobilom z nášho výberu je francúzsky “exot” Renault Twizy, ktorý vám na bežné dochádzanie do práce určite postačí. Môžete pritom zobrať so sebou kolegu, či manželku alebo zaviesť do školy jedno dieťa, keďže je 2-miestny. Navyše budete originálny, keďže okrem netradičného vzhľadu vozidla, máte veľmi malú šancu, že na ceste stretnete súrodenca Renaultu Twizy. Malý elektromobil sa totiž na Slovensku oficiálne nepredáva. Dôležité upozornenie, nemá bočné sklá!. Viac na autobazarEu.
Už za 9 400 € môžete mať 4-miestny elektromobil Citroën C-Zero, ktorý má najazdených len 12 500 km. Cena nového vozidla začína na sume 23 990 €. Viac na autobazarEu.
Ak si potrpíte na nemecké autá, zaujímať by vás mohol Volkswagen e-Up s takmer rovnakým nájazdom km, ako má C-Zero. Cena vozidla je však o polovicu vyššia, a to 14 300 €. Za nemeckú kvalitu sa skrátka pripláca. Cena nového vozidla začína na sume 24 900 €. Viac na autobazarEu.
Elektromobily nižšej strednej triedy
Veľmi zaujímavým pomerom cena/hodnota sa môže pochváliť elektrický bestseller Nissan Leaf (24 kWh). Veď za 14 690 € dostanete praktický elektromobil nižšej strednej triedy s nájazdom 30 000 km. Cena nového vozidla s modernizovanou 30 kWh batériou začína na sume 29 050 €. Viac na autobazarEu.
Už za 23 330 € môžete mať prémiový elektromobil BMW i3 s nájazdom 26 500 km. Aj keď svojimi rozmermi nepatrí podľa tabuliek do nižšej strednej triedy, vnútorným priestorom a kvalitou je úplne niekde inde ako malé elektromobily. Treba si však uvedomiť, že sa jedná o staršiu verziu so 60 Ah batériou. Napriek tomu je to zaujímavá ponuka. Veď cena nového vozidla začína na sume 36 350 €, pričom za nadštandardnú výbavu si nechá BMW poriadne zaplatiť. Viac na autobazarEu.
Úžitkové elektromobily
Keďže elektromobily majú veľmi nízke prevádzkové náklady, sú veľmi cenené ako firemné úžitkové vozidlá. V bazároch ich preto mnoho nenájdeme. Avšak nám sa podarilo vypátrať “superdeal”. A to v prípade Nissanu e-NV200 s nájazdom 9 558 km, ktorý stojí 17 900 €. Cena nového vozidla pritom začína na sume 32 640 €. Viac na autobazarEu.
Luxusné elektromobily
Pokiaľ si potrpíte na väčšie, športovejšie a luxusnejšie vozidlá a zároveň chcete elektromobil, riešením je Tesla Model S. Tú môžete mať už od 42 000 € s DPH a bez zbytočného čakania. Jedná sa o verziu so 60 kWh batériou a nájazdom 76 500 km. Ten je vzhľadom na predchádzajúce vozidlá netradične vysoký. Tesly však už nie sú len mestské vozidlá, veď ich dojazd je výrazne vyšší, ako v prípade súčasnej konkurencie. Viac na autobazarEu.
Ak hľadáte výkonnejší Model S s vyšším dojazdom, pozrite sa na verziu P85, ktorá disponuje výkonom 310 kW a batériou o kapacite 85 kWh. Má nájazd 88 000 km a cenovku 54 000 €. Viac na autobazarEu.
Žiaľ zaujímavú ponuku na Model X sa nám nepodarilo nájsť. Predsa len, je to pomerne nový model, takže jeho cena začína poriadne vysoko. Budeme si teda musieť zrejme chvíľu počkať.
Zdroj: autobazar.eu