MojElektromobil

To, že si môžeme pohodlne bezdrôtovo nabiť mobilný telefón, nie je žiadnou novinkou. Volvo Cars však predstavuje možnosť ako si bezdrôtovo nabiť aj elektromobil. Electrec  informuje najnovšie o tom, že bezdrôtovo si nabijeme už aj elektromobil.

Volvo tvrdí, že pomocou jeho riešenia si bezdrôtovo nabijeme už aj elektromobil

Švédska automobilka Volvo Cars sa po novom podelila o informácie o jej novej inovácií. Aktuálne do testovania púšťa technológiu bezdrôtového nabíjania elektromobilov v živom mestskom prostredí. Cieľom je zhodnotiť potenciál tejto technológie. Vo švédskom Göteborgu boli vybudované stanice, ktoré budú v priebehu nasledovných troch rokov poskytovať bezdrôtové nabíjanie pre elektromobily Volvo XC40 Recharge EV, ktoré sú aktuálne prevádzkované taxislužbou Cabonline.

V prípade Volva ide o skutočne globálnu značku so sídlom v Torslande vo Švédsku. Aktuálne je vo vlastníctve čínskeho konglomerátu Geely Holding Group. V posledných rokoch sa automobilka postarala o veľké pokroky v oblasti elektrifikácie a uhlíkovej neutrality naprieč rôznymi značkami a výrobnými procesmi. Rovnako aj Volvo sa pritom zaviazalo, že do roku 2030 bude plne elektrickou automobilkou.

To či ide o efektívne riešenie sa ukáže počas trojročného testu. Zdroj: elekctrec

Na podporu tohto sebavedomého cieľa začala automobilka Volvo Cars prevádzkovať výrobnú infraštruktúru, pričom oznámila svoje plány na vybudovanie závodu na výrobu batérií s kapacitou 50 GWh v Torslande, čo zrealizuje pomocou spoločnosti Northvolt s celkovou investíciou  v hodnote 30 3,28 miliardy amerických dolárov.

Začiatkom tohto mesiaca sa automobilka podelila o plán investovať ďalších 1,09 miliardy dolárov do svojho výrobného závodu Torslanda na podporu pokročilých procesov akými sú mega odlievarne hliníkových častí karosérie alebo nové zariadenia na montáž batérií. Prostredníctvom týchto nových zariadení sa budú okrem iného vyrábať aj budúce elektromobily Volvo. Tento model sa bude po dobu troch rokov využívať na testovanie technológie bezdrôtového nabíjania v bežnej prevádzke.

Volvo zisťuje, či je bezdrôtové nabíjanie praktickým riešením

Zo strany Volvo Cars boli zverejnené podrobnosti o trojročnej skúšobnej prevádzke bezdrôtového nabíjania prostredníctvom tlačovej správy. Automobilka sa netajila tým, že testovacou spoločnosťou bude prevádzkovateľ najväčšej taxislužby v severskom regióne spoločnosť Cabonline.

Táto spoločnosť bude prevádzkovať malú flotilu elektromobilov XC40 Recharge, pričom otestuje technológiu bezdrôtového nabíjania prostredníctvom iniciatívy Göteborg Green City Zone. Ide o multiprojektový program, v ktorom sa určili oblasti v meste využívané na živé testovanie udržateľných technológií. Mats Moberg, vedúci výskumnej časti a vývoja spoločnosti Volvo Cars uvádza:

„Göteborgská zelená mestská zóna nám umožňuje vyskúšať vzrušujúce nové technológie v reálnom prostredí a zhodnotiť ich v priebehu času pre potenciálne budúce širšie predstavenie. Testovanie nových nabíjacích technológií spolu s vybranými partnermi je dobrý spôsob, ako zhodnotiť alternatívne možnosti nabíjania pre naše budúce autá.“

Nabíjacie stanice, ktoré sa použili v rámci tohto testovacieho programu, poskytla spoločnosť Momentum Dynamics, ktorá sa špecializuje na dodávky bezdrôtových nabíjacích systémov.

Volvo XC40 Recharge bev elektromobily
testu sa zúčastní nové Volvo XC40 Foto: Volvo

Ako to vlastne bude fungovať?

Bezdrôtové nabíjanie je aktivované v momente, kedy elektromobil zaparkuje nad nabíjacou podložku. Nabíjacia stanica následne posiala energiu prostredníctvom nabíjacej podložky, ktorú zachytáva prijímacia stanica zabudovaná v elektromobile. Pre elektromobily Volvo XC40 Recharge budú bezdrôtové nabíjačky poskytovať viac ako 40 kW energie, čo je takmer 4 krát viac ako dodáva 11 kW káblová AC nabíjačka.

Počas skúšobného režimu budú taxíky značky Volvo v prevádzke približne 12 hodín denne, pričom ročne najazdia približne 100 000 kilometrov. Na základe tejto skutočnosti použije Volvo Cars tento program aj ako test životnosti svojich elektromobilov v scenári komerčného využitia.

 

6. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+