Súčasťou rozrastajúcej sa plug-in hybridnej rodiny BMW je aj športovo ladený sedan strednej triedy BMW 330e iPerformance. Ten sa zaradil po boku ďalších modelov vybavených rovnakou technológiou pohonu ako BMW 225xe, BMW 530e, BMW X5 xDrive 40e a BMW 740e. Takže fanúšik plug-in hybridov má na všeobecné pomery skutočne nevídané možnosti. My sme sa v našom preview zamerali na “najzábavnejší” model z hybridného portfólia značky.
BMW 330e iPerformance je poháňané dvojlitrovým benzínovým motorom spolupracujúcim so 7,6kWh batériou. Áno, označenie 330 tentokrát nesymbolizuje trojlitrový šesťvalec. Samotný štvorvalec s “ramenatým” TwinPower Turbom však dodáva dostatočný výkon o sile 135 kW a krútiaci moment 290 Nm. Elektromotor s výkonom 65 kW je integrovaný priamo v 8 stupňovej prevodovke Steptronic a navyšuje krútiaci moment o ďalších 250 Nm.
Celkový kombinovaný výkon elektrickej 330tky je teda úctyhodných 185 KW a 440 Nm, a s tým sa už dá “operovať”. Aj keď je model 330e ťažší oproti bežnej trojke o viac ako 160 kg, zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za 6,1 sekundy. Udávaná maximálna rýchlosť by mala byť 225 km/h, ale myslíme si, že je podhodnotená.
Ako veľmi je vlastne BMW 330e iPerformance elektrické?
Keďže sa jedná o verziu plug-in hybrid, 330e dokáže jazdiť aj na čisto elektrický pohon. Pri 100 percentne nabitej batérii prejde e-trojka 35 až 40 km. Nie je to veľa, takže hlavnou otázkou je, ako ďaleko máte do práce. Môžete jazdiť na benzín, elektrinu, kombinovaný pohon, nabíjať rekuperáciou aj na nabíjačke alebo si len tak jazdiť a spoľahnúť sa na inteligenciu e-trojky. Áno, to je dnes už celkom bežné, hybridné…
Elektrický pohon a jeho dojazd však nie je hlavnými prednosťami tohto bavorského chlebíčka. Je to len akýsi bonus. Trojka ostáva trojkou, aj keď sa už niektoré jej vnútorné orgány stretli s elektrickou budúcnosťou. Jazdné vlastnosti, perfektný podvozok, svižnosť a sviežosť v športovo-elegantnom duchu ostávajú. Množstvo kombinácií jazdných režimov umožňuje experimentovanie a náhľad do elektromobilnej spoločnosti. Cenu ekológie však trojka zatiaľ neberie a vlastne ani nechce, lebo nemusí…
“Hybridnosť” v tomto prípade teda dáva aj berie. Čo bude dávať a čo brať, záleží na osobnosti medzi volantom a sedadlom. Chcete jazdiť športovo? Úsporne? V meste? Na dlhé trasy?
Na jednej strane elektromotor znižuje spotrebu a emisie, pridáva výkon a je ekonomickejší. Na strane druhej, spotrebu zvyšuje ak sa rozhodnete nabíjať rekuperáciou, keď sa spotreba vyšplhá až na 13 litrov. Daňou za elektrický pohon je napríklad aj zväčšená váha či zmenšený úložný priestor kvôli integrácii batérie.
Na BMW 330e iPerformance sa nepozeráme ako na klasický masový plug-in hybrid. Nečakáme, že bude šetriť naše peniaze na spotrebe a už vôbec nie pri jeho kúpe (podrobné informácie o cenách nájdete v našom článku KonfiGuru: BMW 330e iPerformance). Pozeráme naň túžobným pohľadom ako na každú trojku, a to už aj s vedomím, že má niečo naviac. Akoby jej niekto vstre14ol do žíl elektrický gén, ktorý sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude v nasledujúcich generáciách vyvíjať pozitívnym smerom.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom