MojElektromobil

Nedávno bola predstavená facelift verzia BMW radu 5, v portfóliu ktorého nájdeme aj benzínový, dieselový, aj plug-in hybridný pohon. Článok britského portálu Car Magazine však hovorí aj o príchode elektrického BMW M5 s výkonom 1 006 koní.

Okrem špeciálnej rady “i” s elektrifikovaným pohonom tak BMW plánuje plne elektrifikovať aj svoje hlavné modelové rady. Má ísť zároveň a historicky prvú elektrifikáciu modelu športovej divízie M.

BMW 5 electric

Príchod až v 2024

Model má byť súčasťou modulárnej platformy BMW CLAR (cluster architechture), ktorú budú zdieľať modely s benzínovým, naftovým aj elektrifikovaným pohonom.

Batérie tohto modelu majú byť vankúšového typu 5. generácie. Najúčinnejšie batérie tohto typu majú dnes kapacitu 135 kWh a dajú sa spárovať so 400V architektúrou a 350 kW nabíjacím výkonom. Neskôr by mohlo BMW s takýmto pohonom podporovať aj 800V architektúru po vzore Porsche Taycan.

BMW radu 5 2021 - plug-in hybrid
BMW radu 5 2021 – plug-in hybrid (Foto: BMW)

Parametre sú skvelé, no rok príchodu nie

Maximálny dojazd tohto elektrického “Mka” má byť 700 km (WLTP) a plánované zrýchlenie z 0-100 km/h je 2,9 sekundy. Interné dokumenty BMW hovoria o dvoch motoroch na zadnej náprave a jednom na prednej náprave. Každý z nich má mať výkon 250 kW, čo by znamenalo kombinovaný výkon až 750 kW a 1 006 konských síl.

Tieto parametre znejú skvelo, no je potrebné pripomenúť rok príchodu na trh 2024. BMW sa do elektrifikácie neponáhľalo, známe sú negatívne výroky top manažérov automobilky na margo elektrifikácie.

Už dnes sú na trhu elektromobily s dojazdom približujúcim sa 700 km a do 12 mesiacov spomenuté výkonnostné parametre predbehne aj Tesla Model S v 3-motorovej Plaid verzii.

Tesla Model S Plaid na Nurburgringu
Tesla Model S Plaid na Nurburgringu

Názor inžiniera BMW M divízie

Člen tímu výskumu a vývoja (R&D) divízie M okomentoval sitáciu nasledovne: BMW prišlo neskoro na scénu elektromobilov a bohužiaľ to isté platí pre autonómne riadenie. V strednodobom horizonte sú naše stabilné konkurenčné výhody iba jazdné vlastnosti a riadenie. Najväčšou výzvou sú náklady na elektrické vozidlá, čo bolo aj dôvodom, prečo predstavenstvo pochovalo projekt skvelého elektrického automobilu.

Náš test plug-in hybridnej verzie (vrátane skvelých fotografií) BMW X5 si môžete prečítať na tomto odkaze.

3. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+