MojElektromobil

Automobilka BMW predstavila nové BMW i3. Ak však čakáte duchovného nástupcu svojského mestského automobilu ste na omyle. Téme sa venoval portál Electrek.

Nemecký výrobca prémiových automobilov predstavil ďalší plne elektrický model. Aj keď názov modelu i3 je fanúšikom mníchovskej automobilky dobre známy, nejde o rovnaké auto. Mestský elektromobil BMW i3 prišiel na trh už v roku 2013 a s malými zmenami sa prakticky vo výrobe drží dodnes.

Pri príchode na trh vo svojom čase vyvolal hlavne u fanúšikov BMW zmiešané pocity, predovšetkým kvôli svojskému dizajnu. Na druhú stranu, z histórie vieme, že BMW si častokrát razí vlastnú cestu aj na úkor kritiky. Nedávno to bolo napríklad predstavenie modelového Radu 4 s veľkými ľadvinkami, či predstavenie modelu iX, ktorý nesie podobné prvky. Postupom času sa však dizajn udomácni a podobne to bolo aj s modelom i3, ktorý sa dodnes teší pomerne slušnej popularite.

Chaos v názvoch

Tento raz nie je pri novom modely témou dizajn, ale samotný názov. BMW totiž predstavilo nový model i3, ktorý však nie je príbuzný s pôvodným modelom, ale vychádza z Radu 3. Mierne dizajnové zmeny sú spôsobené zrejme faceliftom, ktorý má trojka naplánovaný na tento rok. Názov i3 je teda logický, no zatiaľ nie je jasné, či toto znamená koniec pôvodného modelu s týmto názvom, alebo bude pokračovať pod iným označením. Každopádne, tento rébus nemusí ešte tak moc trápiť európskych zákazníkov, nakoľko nové BMW i3 bolo zatiaľ predstavené výhradne pre čínsky trh.

Viac ako 500 kilometrov dojazdu

Elektrická verzia BMW radu 3 by však určite bola zaujímavá aj pre zákazníkov na starom kontinente. BMW naložilo elektrickej trojke 210 kW výkonu s krútiacim momentom 400 Nm a na 100 km\h potrebuje 6,2 sekundy. Výrobca sľubuje dojazd kompaktného sedanu na úrovni 526 kilometrov. Tento údaj však treba brať s určitou rezervou, nakoľko zodpovedá čínskej norme CLTC. Vo všeobecnosti sú jej údaje o 15-25 % vyššie ako v prípade normy WLTP. O dojazd sa stará batéria s kapacitou 70.3 kWh (využiteľná 66.1 kWh). Výkon nabíjania pomocou jednosmerného prúdu je 95 kW, v prípade striedavého dosahuje novinka 11 kW. Z 10 % na 80 % nabitia batérie to elektrickej trojke zaberie 35 minút.

Predstavený model je vo verzii BMW i3 eDrive35L, čo znamená predĺžený variant karosérie. Je to dané predovšetkým trhom na ktorý novinka z Mníchova prichádza. Čínski zákazníci preferujú sedany, ktoré sú dlhšie ako štandardné modely v Európe. Na našom trhu sa čisto elektrické BMW radu 3 zatiaľ nepredáva.

Ak by aj v budúcnosti malo prísť, je možné, že nebude vychádzať z modelu predstaveného pre Čínu. Je to hlavne z dôvodu, že u nás BMW ponúka elektrickú verziu modelového radu 4, ktorý nesie označenie i4. Keďže tieto dva modely sú dielensky príbuzné, použitie technológii by prichádzalo do úvahy. i4 má oproti čínskej i3 nie len vyšší výkon (od 250 kW do 400 kW v závislosti od verzie), ale aj väčšiu, 80,7 kWh, batériu. Ak sa elektrickej i3 dočkáme aj v Európe, je pravdepodobné, že ho prinesie práve spomínaný facelift.

Náš tip
Toyota bZ4X: Elektrické SUV je pripravené na debut. Poznáme cenu, dojazd aj dostupnosť


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

4. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+