MojElektromobil

BMW i4 patrí medzi jedny z najuznávanejších elektromobilov na trhu. Prišiel s kombináciou nádherného dizajnu, maximálneho pohodlia a skvelého výkonu. A toto vedia zákazníci oceniť. Vozidlo bolo predstavené na začiatku roka 2021 a už je čas na nejaké vylepšenia. Tie prichádzajú práve teraz, uvádza BMW v tlačovej správe.

BMW i4
BMW i4 | Zdroj: BMW

Nový faceliftovaný model sa začne vyrábať už v júli tohto roka a okrem plne elektrického BMW i4 uvádza automobilka aj spaľovací model BMW radu 4 Gran Coupé. BMW i4 patrí do prémiového segmentu strednej triedy elektromobilov a teraz dostal ešte príťažlivejšie parametre.

Nemali by ste prehliadnuť:

Samozrejme, nechýba elektrický pohon všetkých kolies, precízne úpravy interiéru aj exteriéru či vylepšené rozhranie BMW iDrive. Nové BMW i4 sa bude vyrábať výlučne v továrni v Mníchove, najdôležitejšími trhmi budú USA, Nemecko, Veľká Británia a Čína. Predávať sa bude aj na Slovensku.

Množstvo dizanových noviniek

Novinka dostala prepracovanejšiu a výraznejšiu prednú časť, a to vďaka novo navrhnutej BMW ľadvinovej mriežke chladiča s povrchom, ktorý je napoly uzavretý. Rám mriežky je štandardne s matným chrómovým povrchom, no na želanie bude v ponuke aj čierna lesklá farba. Svetlomety sú teraz ešte výraznejšie s novou štruktúrou LED jednotiek. V ponuke budú aj adaptívne LED svetlomety s neoslňujúcimi matrixovými diaľkovými svetlami či exkluzívne zadné svetlá Laserlight v štýle modelu BMW M4 CSL.

BMW i4
BMW i4 | Zdroj: BMW

Ponuka vonkajších lakov bola obohatená o nové metalízy New Cape York a Fire Red. Vozidlo dostáva aj nové 19-palcové M aerodynamické disky kolies a väčšie 20-palcové aerodynamické disky BMW Individual v dizajne s dvojitými lúčmi. Interiér je progresívny a športový so zahnutým displejom infotainmentu a novo navrhnutým volantom.

BMW i4
BMW i4 | Zdroj: BMW

V ponuke je aj voliteľný M kožený volant v trojramennom dizajne s vencom s plochou spodnou časťou a s decentným stredovým označením v polohe 12 hodín alebo s červenou stredovou značkou a ozdobným prešívaním vo farbách BMW M pre modely M Performance.

Menej tlačidiel v interiéri a slušný batožinový priestor

Modernizáciou prešla aj palubná doska, ktorá teraz ponúka menej fyzických tlačidiel. Funkcie ventilácie a klimatizácia či voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu je teraz možné ovládať prostredníctvom dotykového displeja infotainmentu či hlasovými príkazmi.

BMW i4
BMW i4 | Zdroj: BMW

Štandardná výbava teraz zahŕňa nové lišty obloženia interiéru v matnej farbe Dark Graphite. Novinka ponúka 5 miest na sedenie a batožinový priestor s objemom slušných 470 litrov. Po sklopení zadných sedačiek ho je možné rozšíriť na 1290 litrov.

BMW i4: Výkon a nabíjanie

Plne elektrický model BMW i4 je teraz dostupný v štyroch modelových variantoch. BMW i4 xDrive40 ponúka pohon všetkých kolies, výkon 295 kW (401 koní) a dojazd 444-548 kilometrov podľa metodiky WLTP. Ponuka zahŕňa ja najvyššiu verziu BMWi4 M50 xDrive, ale aj eDrive40 či eDrive35.

BMW i4
BMW i4 | Zdroj: BMW

Palubná nabíjačka má výkon štandardných 11 kW, maximom pre DC nabíjanie je 205 kW (v prípade modelu eDrive35 je to 180 kW). Všetky varianty môžu na pilotných trhoch využívať technológiu Connected Home Charging. Vo vozidle je možné aktivovať aj osobnú eSIM kartu, ktorá sa dokáže pripojiť aj na siete 5G.

Modelové varianty BMW i4

BMW i4 eDrive35

  • Výkon 210 kW / 286 k
  • Krútiaci moment 400 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd
  • WLTP dojazd 386-500 km

BMW i4 eDrive40

  • Výkon 250 kW / 340 k
  • Krútiaci moment 430 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy
  • WLTP dojazd 468-600 km

BMW i4 xDrive40

  • Výkon 295 kW / 401 k
  • Krútiaci moment 600 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy
  • WLTP dojazd 444-548 km

BMW i4 M50 xDrive

  • Výkon 400 kW / 544 k
  • Krútiaci moment 795 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy
  • WLTP dojazd 412-522 km
Náš tip
Vypukne to už o 3 týždne! Salón Elektromobilov 2024 štartuje v Bratislave
5. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+