BMW dnes prostredníctvom online prezentácie predstavilo koncept svojho pripravovaného elektrického 4-dverového Gran Coupé BMW i4. Prezentovaný koncept a vozidlo sériovej výroby majú k sebe podľa zástupcov automobilky veľmi blízko, preto by už snáď nemalo dôjsť k žiadnym dramatickým zmenám celkového dizajnu.
BMW opätovne pripomenulo základné technické špecifikácie modelu i4, o ktoré sa podelilo už minulý rok. Naďalej by malo platiť, že model bude vybavený 80 kWh batériou a pohonná jednotka poskytne výkon až do 390 kilowattov (530 koní). Zrýchlenie z 0 – 100 km/h má trvať asi 4 sekundy a maximálna rýchlosť bude vyše 200 km/h.
I4 bude používať “batérie 5. generácie” od BMW, ktoré sú výrazne menšie, ale hlavne tenšie, ako batérie 3. a 4. generácie používané v súčasných elektrifikovaných modeloch značky (model i3 a viaceré hybridy). Celkovo má batéria v “i4-ke” vážiť 550 kg.
Podľa BMW vozidlo bude môcť prijať nabíjací výkon 150 kW a na nabíjačke s takýmto výkonom a jednosmerným prúdom sa nabije na 80 % kapacity za približne 35 minút. Za 6 minút nabíjania tak dobije 100 km dojazdu. Celkový dojazd má dosahovať 600 km podľa WLTP, čo sa vzhľadom na kapacitu batérie, veľkosť vozidla a aerodynamiku javí ako neuveriteľne vysoké číslo.
Výroba BMW i4 bude spustená budúci rok a prebiehať bude priamo v továrni v Mníchove.
Keďže technické parametre poznáme už dlhú dobu, najdôležitejšou časťou dnešnej prezentácie bolo odhalenie vzhľadu pripravovanej novinky. BMW stavilo na silný a moderný dizajnový jazyk.
Predná maska je výrazná, až agresívne pôsobiaca, a to vďaka obrovským “obličkám” a tenkým svetlometom. Celkovo však dizajn i4 pôsobí elegantne, dynamicky a zároveň až športovo. Bočné strany lemuje dominantná krivka, dopĺňajú to aerodynamické kolesá a celé uzatvárajú opäť tenké zadné svetlomety a prvky zvyšujúce celkovú aerodynamiku auta, ktoré vytvárajú netradične pôsobiaci vzhľad vozidla.
Zaujímavý je interiér. Dominuje mu široká zahnutá dotyková obrazovka, ktorá takmer obkolesuje šoféra. V ľavej polovici zobrazuje základné jazdné informácie, napravo nájdeme infotainment systém. To, čo bolo doteraz oddelené spája do jedného celku.
Na prvý pohľad všetko pôsobí čisto, moderne a minimalisticky, dokonca sa zdá, že chýba aj fyzické ovládanie klimatizácie. BMW sa zjavne snaží orientovať primárne na ovládanie dotykom a gestami.
Netradične vyzerá aj prevedenie volantu, hoci v tomto prípade do celkového konceptu dobre zapadá. Zabudnúť nesmieme ani na sklenenú strechu, ktorá celému priestoru dodáva pocit vzdušnosti. Priestoru v aute však v každom prípade vyzerá byť dostatok, čo znamená pohodlie aj pri dlhých trasách.
K dispozícii budú tri jazdné režimy – Core, Sport a Efficient. Každý z nich bude sprevádzať unikátna podoba digitálneho tachometra s rozličnými prvkami, ale aj iný vzhľad interiéru. V športovom režime sú napríklad prvky digitálnej obrazovky viac sústredené na jedno miesto, aby mal vodič okamžitý prehľad o všetkom podstatnom. Zároveň sa zmení podsvietenie a interiér naberie podtón dravosti.