BMW na Slovensku predstavilo nový elektromobil. Čo nová i5-ka ponúkne?

Zdroj: BMW

Automobilová spoločnosť BMW prichádza s ďalšími novinkami. Včera oficiálne na Slovensku predstavila nové modely, medzi ktorými nájdeme aj elektromobil. Novinka BMW i5 príde v dvoch verziách a dokáže prejsť až takmer 600 kilometrov, informuje BMW v tlačovej správe.

BMW i5 | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Pekne poporiadku. Včera 20.6.2023 boli v bratislavskej Danubiane prvýkrát oficiálne predstavené najnovšie modely BMW pre Slovensko. Okrem automobilov tak spoločnosť vystavovala aj motorky, kde tá najstaršia mala už takmer 100 rokov. Vo výstave sa napríklad nachádzalo aj BMW X5 Le Mans, ktoré špeciálne vytvorili práve na účel pretekania. Toto vozidlo dokonca až dve desaťročia držalo rekord na nemeckom Nürburgringu ako SUV s najrýchlejším časom.

BMW i5 zozadu | Zdroj: BMW

Ale späť k tomu pre nás dôležitému. Keďže sa predstavovala celá séria “päťkových bavorákov,” dočkali sme sa aj prvého pohľadu na elektrický model BMW i5. Novinka príde celosvetovo v dvoch verziách. Tá silnejšia a výkonnejšia nesie označenie BMW i5 M60 xDrive, a tá menej výkonnejšia ale zato lacnejšia BMW i5 eDrive40.

BMW i5 M60 xDrive

Už z názvu môžete vyčítať, že práve tento elektromobil dostáva pohon všetkých štyroch kolies. Využíva vylepšenú verziu pohonu BMW eDrive piatej generácie (rovnako ako základná verzia). Podľa štandardov WLTP sa kombinovaná spotreba elektrickej energie pohybuje na úrovni 20,6 – 18,2 kWh/100 km. Vysoký výkon dosahuje hodnoty 442 kW (601 koní) a k tomu pridajme aj krútiaci moment až 820 Nm.

Súvisiacie články
BMW i5 | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Spolu s pohonom všetkých štyroch kolies pomocou dvoch pohonných jednotiek na prednej a zadnej náprave dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za neskutočných 3,8 sekundy. Maximálnu rýchlosť obmedzili na 230 km/h. Dojazd sa v pri tomto modeli pohybuje na úrovni 455 – 516 kilometrov.

BMW i5 eDrive40

Ako sme už spomenuli, ide o základnú a zároveň lacnejšiu verziu s lepším hospodárením energie a teda aj lepším dojazdom. Spotreba sa nachádza niekde na úrovni 19,5 – 15,9 kWh/100 km podľa štandardov WLTP. V tomto prípade však elektromotor poháňa len zadnú nápravu a generuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) pri 430 Nm. Nechýbajú ani funkcie Sport Boost a Launch Control, kedy vozidlo umožňuje najvyšší výkon.

Interiér BMW i5 | Zdroj: BMW

Táto verzia je o niečo pomalšia a zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže za rovných 6 sekúnd. Maximálnu rýchlosť tiež obmedzili na trošku nižšej úrovni, a to 193 km/h. Na slovenské cesty ale aj tak ideálne. Rovnako ako prvá verzia aj táto dostane 81,2 kWh akumulátor, ktorý zabezpečí v tomto prípade až 477 – 582 kilometrový dojazd. Dokonca vozidlo dostalo aj novú funkciu s názvom MAX RANGE, ktorá obmedzením výkonu dokáže zabezpečiť až 25 % nárast dojazdu.

BMW i5 | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Podľa dostupných informácií sa niektoré svetové trhy dočkajú aj plug-in hybridných verzií klasických nových BMW radu 5. Čo sa týka ceny vozidiel, tú zatiaľ BMW nešpecifikovalo a budeme si musieť na jej oficiálne odhalenie počkať.

Náš tip
Elektromobily vs spaľováky. Ktoré si dlhšie držia svoju hodnotu?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.