Šiesta generácia BMW radu 5 Touring prichádza progresívnejšia než kedykoľvek predtým. Obsahuje množstvo digitálnych inovácií, moderné systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie, udržateľnejší prístup počas celého životného cyklu, no je pre nás najpodstatnejšie, v podobe BMW i5 Touring prvý raz ponúkne plne elektrický pohon.
Novinka narástla v každom smere
V porovnaní s predchodcom je nové BMW radu 5 Touring o 97 milimetrov dlhšie (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širšie (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyššie (1 515 milimetrov).
Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov. Výsledkom týchto úprav má byť aj viac priestoru a citeľne viac miesta pre nohy, ramená a lakte, a to najmä na zadných sedadlách.
Srdce kokpitu tvorí zakrivený displej BMW Curved Display. Jeho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 14,9 palca vytvárajú plne digitálnu zobrazovaciu dvojicu.
Veľký batožinový priestor
Nové sú štandardne dodávané športové sedadlá a volant. Za príplatok je možné siahnuť po novinke v podobe interaktívnej lišty BMW Interaction Bar. V štandardnej výbave je teraz ponúkaný aj úplne vegánsky interiér.
Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring základný objem batožinového priestoru 570 litrov. Sklopením zadných sedadiel je ho možné zväčšiť na 1 700 litrov.
Okrem automatického ovládania dverí batožinového priestoru sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru.
Dve plne elektrické verzie
Plne elektrické BMW i5 Touring bude dostupné v dvoch verziách: i5 M60 xDrive Touring a i5 eDrive40 Touring.
V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dve vysoko integrované elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 k). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment až 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy.
Elektrický dojazd až 560 kilometrov
V oboch modeloch poskytuje vysokonapäťový akumulátor umiestnený v spodnej časti vozidla využiteľnú energiu 81,2 kWh. Dojazd modelu BMW i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model BMW i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.
Kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať v rozsahu 16,5 až 19,3 kWh / 100 km pre BMW i5 eDrive40 a 18,3 až 20,8 kWh / 100 km pre model BMW i5 M60 xDrive Touring. Batériu možno štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 kW a voliteľne až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW.
Rozšírené mali byť aj ponúkané asistenčné systémy. Vrchol ponuky tvorí voliteľný systém Driving Assistant Professional vrátane asistenta riadenia a riadenia jazdného pruhu Steering a Lane Control Assist a systému na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti s funkciou Stop & Go. Systém dopĺňa aj asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant so zrakovou aktiváciou.
V štandardnej výbave novej ponuky pre BMW radu 5 Touring sa nachádza parkovací asistent Parking Assistant vrátane sledovania rozjazdu, asistenta prívesu a asistenta cúvania. S voliteľným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional možno ovládať automatické parkovanie a manévrovanie až do vzdialenosti 200 metrov zvonku vozidla pomocou smartfónu.
Uvedenie na trh v Nemecku, v mnohých ďalších európskych krajinách a v Japonsku sa začne v máji 2024, ďalšie trhy budú nasledovať v júni 2024. Medzi rivalov nového BMW by mali patriť EQE sedan od Mercedes-EQ, Tesla Model S či Volkswagen ID.7.
BMW i5 Touring: unikli zábery pred oficiálnou premiérou!
26.1.2024
Keď sa povie BMW radu 5 mnohým sa vybaví dokonalé rodinné auto na dlhšie cesty ale aj do mesta. Niečo medzi luxusnou 7-čkou a kompaktnou 3-kou. Nemožno sa preto diviť, že rada 5 je preferovaná nielen na americkom trhu ale aj v Európe.
Rada 5 totiž poskytuje viac vnútorného priestoru a miesta na náklad, ako aj väčšie možnosti motorov. Má tiež vyššiu cenu, ale luxusnejšie funkcie ako napr. kožené sedadlá sú štandardné. História BMW radu päť siaha až do roku 1972. Úspech tohto sedanu a neskôr kombi strednej triedy bol okamžitý. Z doterajších siedmich generácií sa predalo viac ako desať miliónov kusov. Z päťky sa stal jeden z najpredávanejších a najvyhľadávanejších biznis sedanov vôbec.
A to nie je všetko. Ako už iste viete, nedávno bola ohlásená nová generácia, ktorá sa zapíše do histórie tým, že bude po prvý krát elektrická. Nie že by nová päťka zanevrela na benzín alebo dokonca na naftu.
Obrovský technologický posun však nastal v oblasti dizajnu s veľkým dopadom na rozmery, siluetu a dizajnové nuansy. Auto narástlo do šírky, do dĺžky aj do výšky. Úplne bol prepracovaný interiér, ktorý je teraz mimoriadne moderný a digitálny. Toľko k najnovšej 5-tke na benzínový, naftový a elektrický pohon.
BMW i5 Touring prichádza na scénu
V neočakávanom zvrate udalostí sa na internete objavilo niekoľko únikov pripravovaného BMW i5 Touring. Či už v podobe YouTube videí alebo fotografií na Instagrame. Jedno je však isté. Predná časť nového elektrického kombi bude identická so sedanom i5, zatiaľ čo zadná časť ponesie typický štýl predĺženej verzie. Všimli sme si však niekoľko vecí. Po prvé, zadné svetlá sú iné ako na sedane a po druhé, neexistuje žiadny spôsob, ako otvoriť okno batožinového priestoru.
BMW bude prvé, kombi od Audi príde neskôr
BMW i5 Touring sa chystá vyplniť jedinečnú medzeru na trhu, pretože elektrické kombi, najmä v luxusnom segmente, je stále pomerne zriedkavé. Audi je v procese vývoja niečoho podobného. RS6 E-Tron Avant by však mal prísť o niečo neskôr. BMW predstaví i5 Touring – oficiálne – vo februári. Hneď potom sa dozvieme konečné špecifikácie a budú nám známe aj informácie o dostupnosti a cenách. BMW radu 5 Touring či i5 Wagon sa s veľkou pravdepodobnosťou nebude dovážať do Spojených štátov amerických.