Načrieme trochu do histórie a pozrieme sa o niekoľko rokov späť na BMW i8 – hybrid z bavorskej “pekárne”, ktorý sa nie príliš vzdialil od “štandardov” fanúšikov značky.
Už v roku 2009, keď vyšiel “projekt i” v podaní konceptu BMW Vision Efficient Dynamics na svetlo sveta, bolo jasné, že nemecká automobilka nebude chcieť v budúcnosti znižovať podiel emisií len v medziach marketingu. Tento zaujímavý plug-in hybrid veľa napovedal už od začiatku. Výrazný dizajn hodný svojho pomenovania “Vision” so svojim trojvalcovým turbodízlom a dvoma prídavnými elektrickými motormi, zrýchli z 0 na 100 za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví na obmedzovači pri 250 km/h. Jeho priemerná spotreba je 3,7l/100 km a dojazd na čisto elektrický pohon je 50 km. Avšak pri zapojení dieselového agregátu (s nádržou 24 litrov) až 700 km.
Ako ďalší, v roku 2011, uzrel svetlo sveta koncept s konkrétnejším pomenovaním BMW i8. Tento nástupca svojho vyššie spomínaného predchodcu disponuje elektromotorom na prednej náprave s výkonom 96 kW (129 koní, 250 Nm). Na zadnej náprave pre zmenu nájdete 1,5 litrov turbodízlový trojvalec s výkonom 164 kW (220 koní, 300Nm). Pri sčítaní týchto hodnôt dostaneme parametre skutočnej športovej strely – 260 kW, 349 koní a krútiaci moment 550Nm. Vedeli ste, že tento koncept prevetral aj Tom Cruise vo filme Mission: Impossible – Ghost protocol?
Pozn.: Myslíme si, že Tomovi by ešte viac pristal koncept BMW i8 Spyder, ktorý by mu lepšie vyfúkal ofinu (keďže sa jedná o verziu roadster). Táto verzia by mala prísť na trh ako sériový kúsok už nasledujúci rok. Ale o tom sa dozviete viac v našom pripravovanom článku.
Sériová BMW i8 si zobrala od svojich koncepčných predchodcov len to najlepšie
Predaj sériovo vyrábaných kusov započal v Európe v apríli 2014 a to počtom 60 kusov v prvom mesiaci. V roku 2015 sa predalo v Európe už 1500 ks.
V sériovom modeli BWM i8 nájdete na prednej náprave elektromotor so 7,1 kWh lítiovo-iónovou batériou, ktorá dopraví tento hybrid pri čisto elektrickom pohone do vzdialenosti 37 km. Motor na zadnej náprave je 1,5 litrový benzínový agregát. Spotreba sa pohybuje pri zapojení obidvoch pohonných jednotiek okolo 2,1 l/100 km pri 49 g emisií CO2/km. Pri použití len spaľovacieho motora je to približne 8,4l/100 km. Vďaka inteligentnej a ľahkej karbónovej konštrukcii o váhe 1485 kg , výkonu 327 koní a krútiacemu momentu 570 Nm je z tohto dizajnového krásavca ozajstné športové BMW, ktoré vás vystrelí z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy. Dotvorené napríklad efektnými vyklápacími dverami a laserovými svetlomety si rozhodne vynúti pozornosť každého okoloidúceho.
Sériové BMW i8 nestratilo napokon ani trochu zo svojho šarmu avizovaného v jeho predošlých konceptoch. Práve naopak. Je vizuálne dokonalejšie. Svojim mierne dobovo akceptovateľnejším dizajnom nám pripomína, kde je BMW dnes a zároveň kde bude zajtra… A to štýlom, v ktorom nie je o jeden krok, ale minimálne o dva napred.
Zdroje: google, wikipedia, bmw.com
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom