BMW iX je veľké elektrické SUV, ktoré ponúka vysoký výkon, obrovskú batériu a veľmi slušný dojazd. Pre jeho dizajn je tento elektromobil milovaný, no nenávidený zároveň. V ponuke je v troch verziách, pričom tá najvýkonnejšia (BMW iX M60) má 619 koní a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť len za 3,8 sekundy.
Batéria s názvom „Gemini“ má čo ponúknuť
Prototyp BMW iX so špeciálnou batériou podľa portálu caranddriver dokáže na jedno nabitie prejsť neuveriteľných 978 kilometrov podľa testovacej metodiky WLTP. Podľa metodiky EPA, ktorá sa využíva najmä v USA, je dojazd na úrovni 830 km na jedno nabitie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Dotácie pre elektromobily fungujú. Kedy sa dočkáme u nás?
- Škoda zahájila výrobu 4. generácie modelu Superb v Bratislave
- Elektromobily a plug-in hybridy ovládli v Európe už štvrtinu trhu
Novú batériu s označením Gemini vyvinula spoločnosť Our Next Energy (ONE). Ide o startup pochádzajúci z amerického Michiganu, ktorý už má na svedomí nejeden zaujímavý kúsok. Napríklad Teslu Model S s dojazdom viac ako 1200 kilometrov.
Spoločnosť ONE hovorí, že koncepcia tejto batérie spája dva rôzne typy článkov, z ktorých každý má jedinečné chemické zloženie. Dôležité je aj to, že na jej výrobu sa používa až o 20 percent menej grafitu a o 60 % menej lítia, čoho výsledkom sú nižšie výrobné náklady a pozitívny dopad na životné prostredie.
Zatiaľ len ako koncept
Vozidlo s touto batériou je len konceptom a tým aj zostane. Prípadná sériová výroba v tomto prípade nehrozí. Táto úprava nám však ukazuje, že elektromobily s dlhým dojazdom nie sú len utópiou, ale ich výroba je možná. Aj keď, na druhú stranu, žiadny dnešný lepší elelktromobil už nemá problém ani s dlhšími trasami, keďže sú v ponuke modely s dlhým dojazdom, a zároveň aj rýchlym nabíjaním.
Vývoj batérie stále pokračuje, pričom v pláne je vyrobiť ďalší prototyp v spolupráci s ďalšou automobilkou, no zatiaľ nevieme s akou.