Legendárny športový sedan BMW M5 vstupuje do novej éry. Výkonný sedan so 40-ročnou históriou teraz prichádza v siedmej generácii a vôbec po prvýkrát dostal aj elektrický pohon. Systém M HYBRID ponúka nielen spaľovací motor, ale aj elektromotor a batériu s možnosťou nabíjania z elektrickej siete. Automobilka o novinke informuje na svojich stránkach.
Výrazný exteriér
Aj najnovšie BMW M5 ponúka impozantný výkon a poriadne emócie. Zmenený a vylepšený je aj dizajn, napríklad výrazné rozšírenia blatníkov kolies a bočných prahov, plastický predný nárazník a špecifické povrchy okolo C-stĺpika a samozrejme nechýba ani logo M5 na Hofmeistrovom oblúku. Vozidlu tieto prvky dodávajú atletický vzhľad.
Novinka cieli aj na potenciálnych majiteľov, ktorí preferujú minimalizmus. V ponuke je neobvykle vysoký podiel povrchov lakovaných vo farbe karosérie, početné sú aj dizajnové odkazy na jeho dynamické schopnosti. K dispozícii je 10 odtieňov laku karosérie, prítomné sú exkluzívne M laky ako napríklad zelená metalíza Isle of Man Green a modrá metalíza Marina Blue Bay. V ponuke bude aj výber špeciálnych lakov BMW Individual, celkovo tak zákazník dostane možnosť vybrať si z viac ako 150 odtieňov. Aj luxusný interiér je vylepšený o špecifické prvky M.
Pokročilý systém M HYBRID
Nové BMW M5 sa môže pochváliť zmyslom pre rovnováhu a istotu v rámci pokojnej jazdy, no v pozadí je vždy pripravený ohromný výkon, ktorý rozžiari úsmev na tvári. Vozidlo má skvelú stabilitu aj dynamiku vďaka systému M HYBRID a technológii podvozku, ktorá je vyladená podľa špecifických výkonnostných vlastností.
Svetová premiéra nového BMW M5 sa uskutoční na podujatí Goodwood Festival Speed v Anglicku už v tomto mesiaci. Výroba v továrni BMW Group v Dingolfingu začne taktiež v júli. Prvé dodávky novinky k zákazníkom sú naplánované na november tohto roka, najdôležitejšími trhmi pre tento model sú Severná Amerika a Európa.
4,4-litrový V8 motor a elektromotor
Základom pohonu M HYBRID je 4,4-litrový benzínový motor V8 s klasickým vysokootáčkovým charakterom spolu s elektromotorom zabudovaným do osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Spaľovací motor využíva technológiu M TwinPower Turbo a vyvinie maximálny výkon 430 kW (585 koní) v rozpätí od 5600 do 6500 otáčok. Maximálny krútiaci moment tohto motora je 750 Nm.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Volkswagen vstupuje do novej éry. Sám si vyrobí špeciálne batérie pre elektromobily
- Tesla Cybertruck konečne dorazila na Slovensko! Kedy a kde ju uvidíte?
- Prvá jazda so Škoda Elroq: poznáme veľkosti batérií a dojazd, zaparkuje aj s aplikáciou
Výkon elektromotora je 145 kW (197 koní) a ponúka krútiaci moment 280 Nm. Počas preradenia umožňuje zvýšiť efektívny krútiaci moment na vstupe do prevodovky až na 450 Nm. Schopnosť elektromotora generovať výkon okamžite (ako to elektromobilisti dobre poznajú) a inteligentná súhra so spaľovacím motorom zaisťujú, že systém M HYBRID bez meškania reaguje na každý pohyb akcelerátora.
Z nuly na dvesto za 10 sekúnd
Všetky tieto vlastnosti majú za výsledok zrýchlenie z nuly na 100 km/h. len za 3,5 sekundy. Na rýchlosť 200 km/h z nuly zrýchli nové BMW M5 len za 10,9 sekundy a maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Ak sa zákazník rozhodne pre balík M Driver’s Package, obmedzovač je posunutý na rýchlosť 305 km/h.
V elektrickom režime jazdy dokáže novinka jazdiť maximálne rýchlosťou 140 km/h, pri vyššej rýchlosti sa vždy zapjí aj spaľovací motor. Akumulátor ponúka využiteľnú kapacitu 18,6 kWh, čo zabezpečí dojazd 67-69 kilometrov podľa metodiky WLTP. Výkon palubnej nabíjačky je 7,4 kW, no pri takomto modeli by sme očakávali už 11 kW ako to je v prípade jeho menšieho súrodenca 330e. Z nuly na 100 percent sa akumulátor nabije za 3 hodiny a 15 minút, DC nabíjanie prítomné nie je.
Silu oboch motorov prenáša na vozovku 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic s riadiacim softvérom Drivelogic a funkciou Launch Control, systém pohonu všetkých kolies M xDrive, no vodič si môže zvoliť aj čisto pohon zadných kolies.
BMW M5: Natáčanie zadných kolies a keramické brzdy
Štandardnou výbavou je adaptívne M odpruženie s elektronicky riadenými tlmičmi a integrované aktívne riadenie, ktoré natáča kolesá až do 1,5 stupňa na každú stranu. Natáčanie zadných kolies zlepšuje smerovú stabilitu pri vysokej rýchlosti, ale aj agilitu a pohodlie napríklad pri parkovaní.
Štandardom sú brzdy M Compound, v rámci voliteľnej výbavy sú v ponuke aj keramické brzdy M Carbon, ľahšie približne o 25 kilogramov. V ponuke sú 20 alebo 21-palcové disky, ktoré sú obuté do vysokovýkonných pneumatík.
Bohatá ponuka jazdných asistentov
Prítomný je široký výber štandardných a voliteľných systémov pre autonómnu jazdu a parkovanie. V štandarde sú funkcie ako varovanie pred kolíziou vpredu, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu vrátane návratu do jazdného pruhu s asistenciou riadenia, asistencia vyhýbacieho manévru, asistent pozornosti a systém informujúci o rýchlostných obmedzeniach. Vo voliteľnej výbave je Driving Assistant Professional, čiže aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go.
Konkurencia
- Plug-in hybridný dravec Mercedes-AMG GT 63 S E Performance dorazil na Slovensko
- Porsche Panamera prichádza s novými plug-in hybridmi – dlhší dojazd, rýchlejšie nabíjanie
- Audi pripravuje vylepšený e-tron GT. Čo všetko ponúkne?