BMW predstavilo elektromobil iX3 s dojazdom 458 kilometrov

Nové BMW iX3 založené na tretej generácii známeho modelu X3 sa konečne dočkalo plnohodnotného predstavenia. Elektromobil sa stáva prvým modelom s piatou generáciou systému eDrive. Ten prináša nový typ motoru a batérií, vďaka ktorému je možný čisto elektrický dojazd až 458 kilometrov (WLTP).

Batéria, ktorá sa nachádza v podlahe vozidla, znížila ťažisko a má kapacitu 80 kWh pri napätí 400V, z toho je 74 kWh využiteľných. Podľa BMW disponuje nabíjacím výkonom 150 kW, čo zaručuje nabitie do 80% za 34 minút. Po prvýkrát sme si ho mali šancu pozrieť už na motor show v Pekingu. Tu bolo zároveň potvrdené, že sa výroba nového elektrického modelu presunie do Číny, odkiaľ bude následne exportované do celého sveta. Pôjde vôbec o prvé BMW, ktorého výroba bude prebiehať práve v Číne. Konkrétne pôjde o fabriku spoločnosti BMW a Brilliance v Šen-jang v provincii Liao-ning. Predaj modelu iX3 by mal byť do 18 mesiacov.

Vyzerá rovnako ako klasika aj koncept

Nové plne elektrické iX3 si taktiež drží aj tradičný dizajn a vzhľad bežnej X3 s pár zmenami. Spomenúť môžeme napríklad prednú masku chladiča, ku ktorej sa pridáva pár aerodynamických prvkov, no až na pár výnimiek je auto takmer rovnaké ako dávno predstavený koncept. Taktiež, ako pri ich prvom elektromobile BMW i3 (ktorý sme dokonca testovali) nezabudli na modré prvky, ktoré zvýrazňujú elektrický pohon pri elektromobiloch značky BMW. Aj vďaka aerodynamickým kolesám má nová iX3 koeficient aerodynamického odboru len 0.29.

Súvisiacie články

Ide o zadokolku

Už podľa triedy – SUV, by sme predpokladali, že sa jedná o model s pohonom všetkých štyroch kolies. Avšak automobilka plánuje tento model vyrábať primárne s náhonom na zadnú nápravu, ktorú bude poháňať elektrický motor s výkonom 282 koní a krútiacim momentom 400 Nm.

Automobilka sa pri predstavení nezabudla pochváliť aj technickými inováciami. BMW iX3 má byť vybavené motorom, ktorý nepotrebuje drahé materiály, čím chcú dosiahnuť viac zelenú a menej nákladnú výrobu. Ponúkaný výkon v pomere k veľkosti by mal byť až o 30% väčší pri porovnaní s motorom, ktorý je osadený v BMW i3. Tento istý motor taktiež plánujú použiť aj v ich dlho očakávanom prémiovom sedane i4 a modeli iNext. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h udávajú v čase 6,8 sekundy a maximálna rýchlosť bola obmedzená na 180 km/h, aby sa šetril dojazd pri diaľničných úsekoch.

Zmeny v batérii

Napriek tomu, že v modeli i3 sa používali batérie od spoločnosti Samsung, nová iX3 má batérie od čínskeho výrobcu CATL. BMW taktiež dodalo, že pri tomto dodávateľovi dokázali rapídne znížiť objem kobaltu v batériách, čo znamená, že dospeli k ešte ekologickejšej výrobe.

Druhý sériovo vyrábaný elektromobil

BMW iX3 totiž nie je druhý elektromobil, ktorý zišiel z výrobných liniek známej automobilky. Firma sa postupne púšťala do výroby viacerých modelov, no tie zostali iba v testovacej verzii s produkciou maximálne v desiatkach až stovkách kusov. Týka sa to napríklad modelu triedy 1. Je ale pravdou, že BMW iX3 je druhý sériovo vyrábaný elektromobil od mníchovského výrobcu.

Ďalší plne elektrický model značky BMW
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.