MojElektromobil

Na trh prichádza nový model BMW radu 5 Sedan, a to prvý raz s plne elektrickým pohonom. V podobe modelu BMW i5 sa nová generácia biznis sedanu ujíma vedenia a v segmente vozidiel vyššej strednej triedy udáva smer na ceste k trvalo udržateľnej prémiovej mobilite.

Plne elektrická verzia v podobe modelu BMW i5 využíva výrazne vylepšenú technológiu pohonu BMW eDrive piatej generácie a prichádza na trh vo dvoch verziách:

  • model BMW i5 M60 xDrive – výkon 442 kW, elektrický pohon všetkých kolies, funkcie M Sport Boost alebo M Launch Control generujúce krútiaci moment s hodnotou až 820 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť 230 km/h, kombinovaná spotreba 18,2 až 20,6 kWh/100 km (WLTP)
  • verzia BMW i5 eDrive40 – elektromotor poháňa iba zadné kolesá a generuje maximálny výkon 250 kW (340 k), s funkciami Sport Boost alebo Launch Control dodáva maximálny krútiaci moment až 430 Nm, zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h, kombinovaná spotreba 15,9 až 19,5 kWh/100 km (WLTP)

Priestorovo úsporná vysokonapäťová batéria sa nachádza v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie a inteligentná kombinácia technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru, pohonu a vysokonapäťovej batérie.

Príslušné hodnoty WLTP sú 455 – 516 kilometrov pre BMW i5 M60 xDrive a 477 – 582 kilometrov pre BMW i5 eDrive40. Nová funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 percent.

BMW radu 5 Sedan | Foto: BMW

Kombinovaná nabíjacia jednotka modelu BMW i5 umožňuje štandardne nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW, na požiadanie je k dispozícii verzia s nabíjacím výkonom 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW. Batéria modelu BMW i5 sa z 10 na 80 percent nabije za približne 30 minút.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla nová verzia do dĺžky o 97 milimetrov na 5 060 milimetrov, do šírky o 32 milimetrov na 1 900 milimetrov a do výšky o 36 milimetrov na 1 515 milimetrov. Rázvor sa popri tom predĺžil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.

Pohľadu na nový model BMW radu 5 Sedan spredu dominuje moderná interpretácia dvojitých svetlometov a ľadviniek masky chladiča BMW. Takmer vertikálne usporiadané LED prvky slúžia ako smerovky a denné svetlá. Ľadvinky masky chladiča BMW, ktoré vyčnievajú ďaleko dopredu, dostali široký rám a na požiadanie dodávané obrysové osvetlenie BMW Iconic Glow.

BMW radu 5 Sedan | Foto: BMW

Kokpit nového modelu BMW radu 5 má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou výrazne nižší počet tlačidiel a ovládacích prvkov. To sa podarilo dosiahnuť dôslednou digitalizáciou funkcií. Zakrivený displej BMW Curved Display nanovo interpretuje charakteristickú predstavu značky o zameraní na vodiča.

Plne digitálny zobrazovací systém pozostáva z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display. Úpravami prešiel aj volant so sploštenou spodnou časťou a haptickou odozvou na ovládacích paneloch, ako aj voliaca páka na stredovej konzole.

K charakteristickému zážitku z jazdy a cestovania v novom modeli BMW radu 5 Sedan prispieva aj vylepšený systém zobrazovania a ovládania BMW iDrive s funkciou QuickSelect. Využíva operačný systém BMW Operating System 8.5 a má prepracovanú domovskú obrazovku s vertikálne usporiadanými funkčnými ikonami na strane vodiča. Funkcia QuickSelect umožňuje priamy prístup k funkciám bez nutnosti prepínania do podmenu. To znamená, že systém dostal vylepšenú štruktúru menu inšpirovanú zariadeniami zo sektora spotrebnej elektroniky.

Nový systém BMW iDrive spolupracuje so zakriveným displejom BMW Curved Display a inteligentným osobným asistentom BMW Intelligent Personal Assistant. Dôsledne vnikol tak, aby sa dal ovládať pomocou dotykového displeja a prirodzenými hlasovými povelmi. Nový model BMW radu 5 Sedan využíva okrem toho aj tlačidlá na volante a ovládač BMW iDrive na stredovej konzole.

Na požiadanie dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional zahŕňa technológie BMW Head-Up Display a Augmented View, ktoré zobrazujú informácie na stredovom ovládacom displeji, alebo na digitálnej prístrojovej doske. Ovládanie funkcií pomocou gest zabezpečuje aj na požiadanie dodávaná technológia BMW Natural Interaction.

BMW radu 5 Sedan | Foto: BMW

Uvedenie nového modelu BMW radu 5 Sedan na trh sa začne v októbri 2023. Nová generácia modelu ponúkne na celom svete plne elektrický pohon a v závislosti od regiónu a trhu aj plug-in hybridné či mild hybridné systémy.

Náš tip
Prvá jazda s Mercedes-Benz EQS SUV. Najluxusnejšie elektrické SUV
27. mája 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+