Nemecká automobilka Borgward vstáva z mŕtvych. Po pol storočí predstavuje elektrické SUV Borgward BXi7. Vyrábať sa bude v nemeckých Brémach.
Brémy, Nemecko, rok 1921 – Carl F.W. Borgward zakladá automobilový koncern Borgward. Až do roku 1961 patria pod koncern 4 automobilové značky: Borgward, Hansa, Goliath a Lloyd. Pomerne úspešná spoločnosť dopláca na povojnovú ekonomickú krízu a odmlčí sa až do roku 2008. V tom istom roku, vnuk Carla Borgwarda, Christian Borgward, oživí odkaz svojho starého otca pomocou partnera Kariheinza L. Knösa na pozadí čínskej investície od spoločnosti Foton (výrobca nákladných áut).
V roku 2015 prichádza na svetlo sveta SUV Borgward BX7 a nemecká automobilka štartuje svoju novú éru. O rok neskôr spoločnosť ukazuje v Ženeve koncept menšieho SUV Borgward BX5. A to nie je všetko…
V súčasnosti, pri príležitosti autosalónu v Šanghaji 2017, prichádza Borgward aj so svojim prvým konceptom elektromobilu nazvaným Borgward BXi7. Tenby mal tvoriť základ pre všetky platformy automobilky.
Dojazd BXi7 je 500 km a na 80 percent kapacity batérie sa nabije za 30 minút. Obidve nápravy sú poháňané svojim vlastným elektromotorom. Kombináciou dvoch elektromotorov sa BXi7-čka pýši výkonom 200kW/272 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy.
E-PROPULSION: Vlastný softvér nie len pre Borgward BXi7
Aplikácia e-Propulsion, dodáva elektrickému Borgwardu absolútnu mieru ovládateľnosti a funkčnosti. Pomocou nej môžete ovládať všetky variácie nabíjania, teplotu vozidla, dojazd, jazdné vlastnosti a všetky vychýtavky skryté v riadiacej jednotke. Výrobca sa vo svojom vlastnom popise nezabúda zmieniť o exkluzívnom dizajne a originálnych prvkoch, avšak nám sa trochu Borgward BXi7 stále javí ako výsledok rande BMW X3jky a povedzme Suzuki SX-4. Časom by sa mali dočkať elektrickej motorizácie aj ostatné modely. Uvidíme koľko si odnesú od väčšieho brata a na koho sa budú v konečnom výsledku podobať.
Výroba započne v roku 2019 v Brémach
Výrobca sa netají ani svojim zámerom vybudovať v nemeckých Brémach fabriku o rozlohe 140 000 štvorcových metrov, ktorá bude centrom elektrickej mobility Borgwardu. Už v roku 2019 by teda na brehoch rieky Weser mala započať výroba s ročnou kapacitou 50 000 automobilov.
Čas ukáže či sa potomok priblíží svojmu predkovi a či si Borgward znovu nájde cestu na automobilový trh. Rozhodne má na čom stavať.
Zdroj: borgward.com, wikipedia
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom