MojElektromobil

Parkovanie a Bratislava. Dva pojmy, ktoré si dlhé roky nevedia nájsť spoločný prienik. Keďže je Bratislava hlavným mestom a nachádza sa tu najviac pracujúcich ľudí v republike, často vznikajú problémy. Mnoho ľudí dochádza z rôznych kútov Slovenska, pričom využívajú rôzne spôsoby prepravy. Jedným z najčastejších dopravných prostriedkov je automobil, ktorý je často problém zaparkovať. Hlavné mesto tak od 31.7.2023 mení svoju politiku a pridáva novú parkovaciu zónu.

Po novom si priplatíte aj dvojnásobne

Pre neutíchajúce problémy s parkovaním v centre mesto zakročilo. Rozhodli sa totiž zbaviť existujúcich zmlúv so spoločnosťou BPS Park, ktorá mala na starosti parkovanie v niektorých oblastiach. Spravili tak však podľa spoločnosti nezákonne, pretože zmluvy z mestom sú stále platné. Mesto sa ohrádza tým, že pre nich sú zmluvy nevýhodné a ročne tak prichádzajú aj o 2 milióny eur. Celý spor sa pravdepodobne prenesie na súd, ktorý rozhodne o víťazovi konfliktu. Parkovacia zóna ohraničená nábrežím, Palisádami, Dostojevského radom a Ulicou 29. augusta, zahŕňa približne 3 600 parkovacích miest a dostala označenie SM0.

Nová zóna SM0 | Zdroj Paas

Problémom pre obyvateľov však je, že nemôžu čakať do rozhodnutia súdu, no musia sa začať riadiť novými pravidlami mesta. To si už na vybraných miestach pridalo parkomaty, v ktorých si za svoje parkovacie miesto musíte zaplatiť. Ešte pred pár dňami ste počas dňa platili na určitých miestach tarifou 1,80 € za hodinu, a to v čase od 8:00 do 18:00. Teraz už musíte za parkovanie platiť sadzbou 2 € za hodinu, no platená doba sa predlžuje na 8:00 do 0:00. Ak ste doteraz za celodenné parkovanie v zóne platili 18 €, po novom vám z peňaženky zmizne 32 €.

Mení sa aj víkendová sadzba

V zóne SM0 ste mohli počas víkendov parkovať zadarmo. Mesto si však povedalo, že nemá dosť peňazí a za parkovanie cez víkend zaplatíte 14 € za deň (1h=1€). Ak by ste nechali auto zaparkované v tejto zóne počas celého týždňa, vysolíte za to 188 € (doteraz 90 €). Dokonca ani domácich to nepoteší. Po novom vám už neplatí ani bonusová karta, s ktorou doteraz mohli parkovať 2 hodiny zadarmo. Ak sa teda rozhodnú napríklad prísť pre svoje dieťa do školy/škôlky, musia si za parkovanie aj na 5 minút zaplatiť 2 €, inak riskujú pokutu.

paas-parkovanie
Problém zasiahne aj majiteľov elektromobilov | Zdroj: Radovan Hlôška

Zbytočné komplikovanie života obyvateľov

Tento krok síce mierne zvýhodní rezidentov, no doslova limituje širšiu verejnosť. Predstavte si takúto situáciu:

Bývate v Starom meste, no parkovanie v blízkosti vášho bytu nie je možné. Musíte tak každé ráno dochádzať 6-7 minút na miesto, kde parkovať môžete. Z nejakého dôvodu vám majiteľ bytu v ktorom ste v podnájme nedovolí zmeniť si trvalý pobyt práve na túto adresu. Vám tak doteraz neostávalo nič iné, ako parkovať automobil len vo večerných a nočných hodinách, ak ste chceli parkovať zadarmo. Nie ideálna situácia, no stále sa dala zvládať. Teraz však príde zmena a vy si na parkingu, ktorý máte výraznejšie vzdialený musíte začať platiť aj počas večerných hodín a víkendov. Neostáva vám nič iné ako parkovať auto v inej časti mesta alebo platiť drahé parkovanie. K tomu si ešte predstavte, že ste študent a financie navyše nemáte.

Toto mesto úplne nedomyslelo. Mnoho ľudí doteraz počas pracovnej doby opustilo svoje parkovacie miesto s tým, že po 18:00 sa vrátili a v noci parkovali zadarmo. Teraz však mesto začne oberať o peniaze aj ich. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že väčšina parkovacích miest v zóne býva práve vo večerných hodinách voľných. Ostáva preto záhadou, prečo sa mesto rozhodlo zmeniť časy bezplatného parkingu z 18:00 na 0:00.

Na jednej strane sa zbavilo mesto nevýhodnej zmluvy, na druhej strane začína svojich obyvateľov oberať o väčšie sumy peňazí ako doteraz. Už aj tak nie je ubytovanie v dnešnej dobe a najmä v hlavnom meste najlacnejšou záležitosťou, no takýmto spôsobom sa náklady ešte zvýšia. Teraz si dokonca ani nedokážete zaplatiť za parkovanie pomocou SMS, ako to doteraz fungovalo pri prevádzkovateľovi BPS Park. Mnohým tak len ostáva dúfať, že mesto súdny spor prehrá a všetko sa vráti do starých koľají.

Aký je váš názor na túto problematiku? Súhlasíte s rozhodnutím mesta? Napíšte nám dole do komentárov.

2. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

15 odpovedí na “Bratislavské Staré mesto zvyšuje poplatok za parkovanie. Nová parkovacia politika znevýhodní viacerých pracujúcich”

  1. V appke Parkdot si kúpite aj 15min. Nemusíte celú hodinu pre vyloženie detí. Nehovoriac o tom, že v SM1 na Vazovovrj majú vyhradený parkovací pás na vykladanie detí.

    Pripomeniem ešte 50% zľavu na hodinovej sadzbe pre EV a tých 5ks Toyota Mirai 😉

  2. Bývam na Mytnej. Nikdy sa mi ľahšie neparkovalo ako po zavedení SM1. Dajte tomu pár týždňov. Stojí to za to.

    • Súhlasím s tebou, tiež bývam v SM1 a parkovanie je od zavedenia PAAS hračka. Hejteri čo tu vypisujú hlúposti typu „Vallo zlodej“ a podobné primitivnosti si neuvedomujú, ako bola doteraz Bratislava za opicami v porovnani so západnými mestami. Tam je úplným štandardom totalny zákaz áut mimo rezidentov a dokonca áut so starými emisnými triedami. A nikto sa nesťažuje. Na Slovensku sa samozrejme sťažujú len tí, ktorí nemajú na to kúpiť si byt v Starom meste a ešte si do toho podnájmu aj potrebujú vyvážať zadky na autách. Ľudia už sa zobuďte a uvedomte si, že časy sa menia a tak ako pribúda áut, pribúdajú aj nové opatrenia.

  3. Prečo by mal študent s autom bývať v centre mesta ? Dávate také presne vystrihnuté príklady kedy sa to neoplatí, ale reálne na čo vám je v centre auto ? A ak nemáte rezidenciu tak si treba nájsť nájomcu kde vám ju dajú alebo ísť žiť ďalej časti kde nie je rezidentské parkovanie.

  4. Nenažrany Vallo a jeho banda zlodejov nech sa platí za parkovanie som ale aby sa platilo večer po 18.00 a cez víkend je choré už nemáš kde zaparkovať musíš iba všade platiť a ľudia sa budú skladať tomu darmožráčovi na jeho 7000 plat a pre mesto nič nespravil iba zvyšuje dane .Mesto má rozbité cesty a chodníky .

    • Nuž no Vallo je klasický liberál, a tým ide čisto iba o seba. Len bohužiaľ na Slovensku máme na výber iba takých čo si hrabú len pre seba a alebo pre kamarátov, alebo takých čo popri tom ešte hodia nejaké „zvyšky“ ľuďom. Politici ktorým ide o ľudí a rozvoj mesta/štátu sú na absolútnom okraji politického spektra, pretože zavádzajú tým skôr spomínaným

  5. Byvam v Starom Meste, mám parkovaciu aj bonusovú kartu, avšak zriadením novej zóny SMO bez možnosti využitia bonusovej karty musím platiť pri odprevadzaní detí do škólky, návšteve lekára, knižnice… Nová drahšia karta prináša len zdraženie a výber dodatočných peňazí…. Stará zlatá parkovacia nálepka Starého mesta za 10 € pre rezidentov…

  6. Byvam v Starom Meste, mám parkovaciu aj bonusovú kartu, avšak zriadením novej zóny SMO bez možnosti využitia bonusovej karty musím platiť pri odprevadzaní detí do škólky, návšteve lekára, knižnice… Nová drahšia karta prináša len zdraženie a výber dodatočných peňazí…. Stará zlatá parkovacia nálepka Starého mesta za 10 € pre rezidentov…

  7. Čím ďalej, tým lepšie a lepšie. A za výťahy k bytom sa kedy bude platiť €€€? Banda liberálnych fašistických debilov.

  8. Proste retardovane vedenie mesta. Nie su prachy, lebo su idioti, tak najlepsie je pozmykat parkovacie miesta. Idealne sa dostat aj na 5eur/hodinu, ved predsa tie auta tam budu parkovat tak ci tak.
    Bratislava vyzera otrasne uz dlhe roky, cesty unikatne rozbite, taky tankodrom nie je v ziadnom velkom meste na okoli, ale zato poplatky vyberat vedia.

  9. Byvame v Starom meste, manzel ma firemne auto na sukromne ucely a na Vallovom parkovani usetri 700 Eur rocne, ktore platil nenazranej BPS po 8 a pred 18, ak chcel byt doma. BPS za tie obrovske zisky neurobila nikdy nic.
    Pytali sa hejteri BPSky, kedy opravi cesty, ked roky oberala Stare mesto o peniaze z parkovania?
    Ti „chudobni“ studenti a pracujuci, ktori si mozu dovolit prenajmy v Starom meste usetria tolko isto co rezidenti, pokial si do BA daju konecne trvale pobyty a ked konecne pojdu ich dane do Bratislavy – do mesta, v ktorom ziju a nie tam, kde realne uz vobec neziju.
    Potom bude aj na cesty a aj na MHD zadarmo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+