MojElektromobil

Elektromobilita v mestách má najväčší zmysel. Znižovanie lokálnych emisií je tu cítiť najviac, či už ide o osobnú alebo hromadnú dopravu. MHD po celom svete elektrifikujú, deje sa to aj u nás na Slovensku. Viac informácií o elektrobusoch na Slovensku nájdete v článku 10. výročie prevádzky elektrobusov na Slovensku. Koľko je u nás elektrobusov a aké modely sú dostupné na trhu?

Budapešť výrazne elektrifikuje hromadnú dopravu

Poďme ale do hlavného mesta našich južných susedov – do Budapešti. Spoločnosť Arriva prostredníctvom tlačovej správy uviedla, že získala dva 12-ročné kontrakty na svoje elektrické autobusy, ktoré prispejú k nižším emisiám MHD v hlavnom meste Maďarska. Konkrétne ide o flotilu 82 vozidiel s opciou na ďalších 21 elektrobusov.

Nemali by ste prehliadnuť:

Arriva sa tak stane prvým prevádzkovateľom vozového parku elektrických autobusov v Budapešti, zmluva bola oficiálne podpísaná 3. októbra 2024. Autobusy majú byť uvedené do prevádzky do konca roka 2025 a prinesú čistejšiu, tichšiu a modernejšiu verejnú dopravu.

“Naša prevádzka v Budapešti je dôležitou súčasťou nášho európskeho portfólia a som rád, že sme boli ocenení za naše odborné znalosti a vedúce postavenie v oblasti dekarbonizácie a že sme získali tieto dve zmluvy. S 12 rokmi pred nami môžeme s istotou investovať a upevniť našu pozíciu popredného súkromného autobusového dopravcu v Maďarsku.”

Sian Leydon, výkonný riaditeľ Arriva pre kontinentálnu Európu

Nové elektrobusy budú slúžiť na najdôležitejších trasách prechádzajúcich cez centrum mesta. Vozový park bude zahŕňať 58 pevných autobusov a 24 kĺbových s nízkymi podlahami a vylepšenými funkciami vodiča, vrátane digitálnych zrkadiel a vyhrievaných sedadiel. Aktuálne pokrýva sieť spoločnosti Arriva v Budapešti severnú časť mesta, ale aj regióny Východ (Pešť) a Západ (Buda) po oboch stranách Dunaja.

Náš tip
Tesla znížila ceny. Prišla aj nová verzia s dojazdom vyše 700 kilometrov
9. októbra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+