MojElektromobil

Určite ste si aspoň raz povedali, že s elektromobilom by ste si nevedeli predstaviť existovať. Kde nájdem nabíjacie stanice? A je ich vôbec dosť? Na každú musím mať nejakú aplikáciu, či ako to je? Kábel musím nosiť so sebou? Všetky mýty a neistoty súvisiace s elektromobilitou búra služba ŠKODA Powerpass od lídra v predaji elektromobilov na Slovensku.

Ale skôr, než sa pozrieme na to, ako služba funguje – priblížime si bližšie elektrické SUV Škoda ENYAQ iV. Už na prvý pohľad vás elektromobil upúta niečím, čo budete chcieť – úspornou jazdou s veľkým dojazdom, obrovským priestorom či štýlovou prednou podsvietenou maskou Crystal Face. Tento elektromobil sa totiž skrátka vydaril. Má moderné a dynamické krivky a na cestách budí pozornosť. V relatívne kompaktnom tele ponúka množstvo priestoru v interiéri pre celú rodinu a jeho interiér sa inšpiroval bývaním. Nechýba mu obrovská 13-palcová obrazovka, ktorá zobrazí všetko potrebné a uľahčí prácu s infotainmentom. Výhody modelu ENYAQ iV však tu ani zďaleka nekončia. Vybaviť ho môžete až 77 kWh batériou, s ktorou pokojne prejdete aj viac než 500 kilometrov. A so širokou sieťou nabíjačiek po celej Európe si užijete bezstarostnú jazdu, hoc aj na dovolenku do Chorvátska.

Foto: ŠKODA

V Európe už viac ako 310 tisíc nabíjacích bodov

Poteší vás aj rýchlosť nabíjania. S výkonom 135 kW si viete batériu nabiť na 80 % už za 29 minút. V praxi to znamená, že si ani nestihnete dojesť svoj obed a už môžete vyraziť na ďalšie stovky kilometrov ciest. Či už to bude na Slovensku, kde máme už viac než 1 000 nabíjacích bodov, alebo do zahraničia, kde ich je už vyše 300 tisíc, prístup k nabíjaniu kdekoľvek vám umožní jediná prístupová RFID karta. ŠKODA Powerpass tak odomkne prístup k momentálne viac než 310 tisícom nabíjacích bodov, ktoré každým dňom ešte pribúdajú. Medzi podporovanými stanicami, samozrejme, nechýbajú ani tie od ZSE Drive či Green Way, ktoré nájdete na Slovensku najčastejšie zastúpené.

Službu Powerpass môžete v súčasnosti výhodne získať k vášmu elektromobilu ŠKODA, napríklad k modelu ENYAQ iV dostanete pri kúpe množstvo výhod, vrátane výhodnejších podmienok využívania služby Powerpass. Po stiahnutí aplikácie sa stačí pre využívanie služby Powerpass registrovať a spárovať s ID vášho elektromobilu. Následne si viete v aplikácii objednať aj fyzickú RFID kartu, ktorá sa s vašim Powerpass účtom jednorazovo prepojí. Jej zaslanie je bezplatné. Výhodou služby Powerpass sú jednoznačne aj špeciálne ponuky pre zákazníkov ŠKODA, o ktorých sa dozviete priamo u predajcu, na stránkach skoda-auto.sk alebo po zadaní VIN vášho vozidla priamo v aplikácii Powerpass. Môžete získať znížené ceny nabíjania priamo pre váš elektromobil, ktorý ste si kúpili. Nakoľko máte všetky potrebné informácie o nabíjacích staniciach v aplikácii, ani plánovanie dlhých ciest nie je žiadnym problémom.

ŠKODA Powerpass karta | Foto: ŠKODA

Verejné nabíjanie je s Powerpass maximálne jednoduché

Stačí prísť k jednému z viac ako 310 tisíc nabíjacích bodov po celej Európe, pripojiť konektor do auta a overiť sa cez mobilnú aplikáciu alebo RFID kartu. Už pri samotnej registrácii si môžete zvoliť jednu z dostupných taríf Powerpass. Základná tarifa bez mesačného poplatku sa nazýva Charge Free a je ideálna, ak verejné nabíjanie využívate iba zriedkavo. K dispozícii sú aj ďalšie tarify Simply Charge a Charge Faster, ktoré ponúkajú výhodnejšie ceny nabíjania za 1 kWh, no už za ne zaplatíte mesačný poplatok.

Dobrou správou je, že majitelia modelu Škoda ENYAQ iV získajú v prvom roku od aktivácie služby maximálne zvýhodnené podmienky v podobe zvýhodneného mesačného poplatku 2,99 eur pri Simple Charge a za 9,99 eur mesačne pri tarife Charge Faster. Pri tejto tarife viete nabíjať v sieti rýchlonabíjacích staníc IONITY len za 0,35 €/kWh.

K dispozícii tri úrovne wallboxov

Powerpass je nepochybne veľmi praktickou záležitosťou pre každého majiteľa elektrického vozidla. V ponuke ŠKODY ale ide len o jednu časť komplexného ekosystému eMobility. Ten bol vybudovaný preto, aby zákazníci žili svoj život s elektromobilom skutočne naplno. Stále však platí, že najlacnejšie nabíjanie je domáce nabíjanie. Aj na toto myslela značka ŠKODA a preto si pre zákazníkov pripravila tri typy domácich Wallboxov, vďaka ktorým bude nabíjanie nielen najlacnejšie, ale aj najprehľadnejšie. Základný wallbox ŠKODA iV (680 eur s DPH) nedisponuje inteligentnými funkciami a prepojením s mobilnou aplikáciou, no je to robustné riešenie pre rýchle, bezpečné a pohodlné domáce nabíjanie elektromobilu či plug-in hybridného vozidla pre garáž v rodinnom dome.

Wallbox ŠKODA iV Connect (940 eur s DPH) má okrem toho modul pre autorizáciu čipovou kartou RFID, takže môže slúžiť viacerým užívateľom. Hodí sa napríklad pre spoločné podzemné garáže, kde toto riešenie zabráni neoprávnenému nabíjaniu.

Najprepracovanejší wallbox ŠKODA iV Connect+ (1 310 eur s DPH) do svojej technickej výbavy pridáva ešte LTE modul a certifikovaný elektromer. Takýto wallbox môže zdieľať viacero používateľov, dáta o nabíjaní sa odosielajú do aplikácie a užívatelia aj prevádzkovateľ presne vidia, kto spotreboval koľko elektriny. Toto riešenie je vhodné napríklad pre firmy, kde zamestnanec využíva služobné auto, ktoré nabíja doma. Údaje z certifikovaného wallboxu, ktorý mu firma nechá nainštalovať, môžete využiť na následnú kompenzáciu za energiu spotrebovanú služobným autom.

Všetky tri typy wallboxov disponujú 7,5-metrovým káblom pre pripojenie nabíjania. Objednať sa dajú u ktoréhokoľvek autorizovaného predajcu značky ŠKODA na Slovensku. ŠKODA AUTO ponúka zákazníkovi aj komplexnú službu inštalácie wallboxu na kľúč, prostredníctvom autorizovaného inštalačného partnera. Túto službu inštalácie, vrátane obhliadky miesta (HOME-Check), si môže zákazník objednať sám alebo za asistencie predajcu autorizovaného partnera ŠKODA prostredníctvom online prepojenia na: https://www.skoda-auto.sk/emobilita/home-check.

Viac informácií o elektromobilite môžete nájsť na platforme ŠKODA Storyboard.

3. júna 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+