Ak počítame aj plug-in hybridy, tak čínska automobilka BYD je najväčším výrobcom elektrifikovaných vozidiel na svete, a to s poriadnym náskokom. Svoje vozidlá plánuje vyrábať aj v Európe, konkrétne u našich južných susedov – v Maďarsku. Jedným z obľúbených modelov je aj BYD Doplhin, ktorý sa onedlho dočká faceliftu. Na tému upozornil portál Electrive.
Niekoľko dizajnových zmien a nová motorizácia
Zmení sa dizajn prednej časti elektromobilu, ktorý bol mierne prepracovaný. Nový dizajn svetlometov a prívody vzduchu dodávajú vozidlu dynamickejší vzhľad. Zboku vyzerá facelift prakticky identicky, nápis Build Your Dreams vzadu bol nahradený skratkou BYD. Nový dizajn svetlometov ponúka aj zadná strana. Dĺžka takmer 4,3 metra či rázvor 2,77 metra sa nezmenili.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nová batéria Blade 2.0 od BYD: Vyššia hustota energie a extra rýchle nabíjanie
- Známy koncern pripravuje revolúciu v elektromobilite. Sľubuje lacnejšie a ľahšie batérie s rýchlejším nabíjaním
- Prechod na elektromobil je prakticky nezvratný. Späť k spaľováku sa vráti len 1 percento používateľov
Nová je ale ponuka motorov. V žiadosti o licenciu sú uvedené tri výkonové stupne – 70, 130 a 150 kW. Novinkou je teda stredný variant, najvýkonnejší a najmenej výkonný boli dostupné aj u predchodcu. Zo žiadosti ale nie je jasné, s ktorou batériou budú motory kombinované. Predchodca mal k dispozícii menší 44,5 kWh akumulátor a väčší s kapacitou 60,5 kWh. Vieme však, že celá séria sa spolieha na LFP batériu Blade od BYD.
BYD Dolphin made in Europe?
Tento facelift je potenciálne zaujímavý aj pre Európu. Šéfka automobilky pre Európu, Stella Li, v rozhovore uviedla, že Dolphin bude jedným z dvoch modelov, ktoré sa budú vyrábať v novej továrni v Maďarsku od konca budúceho roka.
Čo sa týka cien, tie zatiaľ zverejnené neboli. V Číne aktuálny Dolphin stojí v prepočtenpribližne od 13 tisíc do 17 tisíc eur. Samozrejme, ide o čínske ceny, ktoré sú v Európe absolútne nereálne. Ak sa naozaj bude novinka vyrábať v Maďarsku, elegantne sa tým vyhne dovozných ciel, ktoré Európska únia zaviedla na dovezené elektromobily z Číny.